پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۸
ارشاد مرجع مناسبي براي حل مشكلات است

مدير مسوول نشر رسا گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌تواند مرجع مناسبي براي حل مشكلات بين ناشران و مولفان و تعامل ميان آن‌ها باشد._

محمدرضا ناجيان اصل در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، افزود: از آنجا كه اين وزارتخانه در جريان تعامل ناشر و مولف بي‌طرف است، حكميت آن نيز در زمان بروز مشكل بين ناشر و مولف محل سوء‌ظن نخواهد بود.

وي ادامه داد: گرچه اتحاديه ناشران و كتاب‌فروشان بر موضوعات حوزه چاپ و نشر از جمله مشكلات بين ناشر و مولف آگاه است، اما هرگز نمي‌تواند مرجع مناسبي براي حل مشكل بين اين دو قشر باشد، زيرا ناشران در اين اتحاديه عضويت دارند و همين موضوع هم مي‌تواند اين شائبه را به وجود بياورد كه اتحاديه از ناشر در مقابل مولف حمايت خواهد كرد.

ناجيان اصل با اشاره به اين‌كه تاكنون به‌جز در مواردي محدود با بيش ‌از 200 مولف و مترجم طرف قرارداد نشر رسا به مشكل برنخورده است، افزود: قرادادي كه در نشر رسا با مولف بسته مي‌شود، بسيار شفاف است و تمام جوانب قضيه در آن مورد توجه قرار مي‌گيرد، لذا ما مشكلي در تعامل با مولف نداريم.

وي افزود: ما در بيشتر موارد حق‌الزحمه مولف را به صورت درصدي از قيمت پشت جلد كتاب پرداخت و سعي مي‌كنيم با توجه به روند فروش كتاب در بازار، نسبت به پرداخت حق‌الزحمه مولف اقدام كنيم.

مدير مسوول نشر رسا در پايان گفت: ما حتي اين شرايط را هم پيش‌بيني كرده‌ايم كه اگر تمام كتاب‌هاي يك مولف در بازار به فروش برسد و ما بدون پرداخت حق‌الزحمه وي بخواهيم كتاب را تجديد چاپ كنيم، او نيز بتواند فيلم و زينك اثرش را از ما بگيرد و ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط