جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
امروزه مباحث اخلاقی در کشور کم‌رنگ شده است

آیت‌الله جعفر سبحانی در آئین رونمایی از کتاب «رسالات سبحان» گفت: امروزه مباحث اخلاقی در کشور کم‌رنگ شده است و ضروریت دارد بحث‌های اخلاق اسلامی در کشور گسترش پیدا کند،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین رونمایی از کتاب «رسالات سبحان» پیرامون مباحث اخلاقی، تفسیری و کلامی حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، عصر پنجشنبه (هفتم شهریور ماه)، به همت اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، شرکت تعاونی ناشران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، مجتمع ناشران، موسسه آموزشی و پژوهشی شمس و موسسه امام صادق (ع) حوزه علمیه قم، در سالن اجتماعات مجتمع ناشران قم برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌الله سبحانی، طی سخنانی با بیان اینکه ریشه‌های اخلاق در آفرینش ما وجود دارد، گفت: هر جامعه‌ای که اخلاق‌مدار باشد، زنده است و جامعه‌ای که خالی از آن باشد، مرده بوده و دارای حیات حیوانی می‌شود.

این مرجع تقلید به تفاوت‌های اخلاق غربی و اسلامی اشاره کرد و افزود: پایه‌های اخلاق غربی، بر اساس اخلاق دنیوی و مبنی بر سودآوری است، اما اخلاق اسلامی براساس معنویت است و توجهی به سودآوری ندارد، و این خود اخلاق است که موضوعیت دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، تصریح کرد: اخلاق غربی در راستای منافع مادی بوده و غربی‌ها تا جایی که منافعشان به خطر نیفتد پایبند به اخلاق هستند، در حالی که در مبانی اسلامی انسان باید پایبند اخلاق باشد، چه دارای نفع باشد و چه نباشد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه امروزه مباحث اخلاقی در کشور کم‌رنگ شده است؛ گفت: لازم است جوانان با اخلاق اسلامی آشنا شوند و بحث‌های اخلاق اسلامی در کشور گسترش پیدا کند، چراکه دین اسلام، انسان‌ساز است.
 
 

قم رتبه نخست صدور مجوز انتشار کتب دینی را در کشور دارد
در ادامه این مراسم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از انتشار 5000 عنوان کتاب در حوزه دین در سال گذشته خبر داد و گفت: استان قم، دومین صادرکننده مجوز کتاب در کشور است و همچنین رتبه نخست صدور مجوز انتشار کتب دینی را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
حسینی کاشانی با بیان اینکه توجه و عنایت مراجع بزرگوار تقلید به حوزه کتاب و نشر مایه دلگرمی ناشران و مؤلفان است، ادامه داد: حضور مراجع عظام تقلید، حوزه علمیه و ده‌ها مؤسسه فرهنگی در قم، جایگاه ویژه‌ای به این استان داده است و می‌طلبد که این شهر مقدس در عرصه تولید محتوا در جایگاه نخست قرار گیرد که به لطف و عنایت خداوند، از این جایگاه ویژه برخوردار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با بیان اینکه ظرفیت‌های مراجع بزرگوار تقلید و کتاب‌های ایشان در رقم خوردن جایگاه ویژه قم در عرصه چاپ و نشر و تولید محتوا نقش بسزایی داشته است، بیان کرد: حضرت آیت‌الله سبحانی در حوزه نشر، جزء سرآمدان بوده و جایگاه ویژه‌ای در عرصه تولید محتوای دینی دارند.

در بخش دیگری از این مراسم، یعقوب جعفری‌نیا مدیر انتشارات نسیم کوثر گفت: «رسالات سبحان» جمع سه کتاب «اخلاق سبحان»، «کلام سبحان» و «تفسیر سبحان» است که مجموعه سه سال دروس آیت‌الله سبحانی را تشکیل می‌دهد و توسط حجت‌الاسلام میرزاخانی از شاگردان این مرجع تقلید تدوین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها