چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
اولین گردهمایی خبرنگاران استانی ایبنا برگزار شد

اولین گردهمایی خبرنگاران استانی ایبنا به مناسبت روز خبرنگار به میزبانی موسسه خانه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب در این نشست که امروز چهارشنبه 16 مرداد و به مناسبت روز خبرنگار در تهران برگزار شد، ضمن تقدیر از مجموعه تلاش‌های خبرنگاران استانی ایبنا در انعکاس مشکلات و چالش‌های حوزه کتاب در کشور، گفت: با توجه به تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی که در جای جای کشور شاهد آن هستیم، ظرفیت‌های بسیاری در استان‌های مختلف وجود دارد که برجسته‌سازی آنها نیازمند پرداخت رسانه‌ای خوب است.

وی همچنین با بیان اینکه همواره بر این عقیده بوده‌ایم که خبرگزاری کتاب باید خانه خبرنگاران کتاب باشد، بر حمایت و پشتیبانی موسسه متبوعش از خبرنگاران متخصص حوزه کتاب تاکید کرد و گفت: خبرنگاران حوزه کتاب این توان را دارند که با شناسایی تنگناها و چالش‌های حوزه فرهنگ مکتوب، برای رفع آنها توسط متولیان امر، یاری‌رسان باشند.

مدیرعامل خانه کتاب با انتقاد از آنچه ناشرزدگی و ناشرمحوری در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی حوزه فرهنگ مکتوب در کشور نامید، بر لزوم توجه به سایر حلقه‌های نشر اعم از توزیع و فروش و خرید کتاب تاکید کرد و نقش خبرنگاران کتاب را در این زمینه برجسته عنوان کرد.

حسینی‌پور همچنین به خبرنگاران استانی ایبنا توصیه کرد که نگاه بومی‌نگر به مسائل و چالش‌های حوزه فرهنگ مکتوب را مد نظر داشته باشند و گفت: آفرینشگری‌ها و خلاقیت‌های بزرگی در مناطق مختلف کشور و دور از پایتخت، نهفته است که نیازمند بازشناسی و احیاست.

وی خطاب به فعالان رسانه‌ای حوزه کتاب یادآور شد: مطمئن باشید گزارش‌ها و مصاحبه‌های خبری و چالشی شما تنها به انتشار آنها در یک رسانه خلاصه نمی‌شود و تاثیرات تبعیِ زیادی خواهد داشت و برای ما که مسئولیتی در این زمینه بر عهده‌مان است، راهگشا خواهد بود.

مدیرعامل خانه کتاب در عین حال بر لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری توسط خبرنگاران و به ویژه فعالان رسانه‌ای در حوزه کتاب تاکید کرد و به خبرنگاران استانی ایبنا گفت: همانطور که ما از خبرنگاران ایبنا می‌خواهیم که به هیچ وجه نقش روابط عمومی خانه کتاب را نداشته باشند و حتی فعالیت‌های ما را نقد هم بکنند، از شما هم انتظار داریم که همین روحیه را در ارتباط با سازمان‌های دولتی در استان‌ها به پیش ببرید.


در اولین گردهمایی خبرنگاران استانی ایبنا که با حضور نمایندگان این خبرگزاری در استان‌های قم، سمنان، خوزستان، قزوین، اردبیل، یزد و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، 8 تن از خبرنگاران استانی ایبنا ضمن طرح دغدغه‌های خود، به بیان مسائل و مشکلات مبتلابه کتاب در استان‌های متبوع خود و راه‌های حل آنها پرداختند.

در پایان این نشست و با حضور مدیرعامل خانه کتاب، از خبرنگاران استانی خبرگزاری کتاب در استان‌های یادشده تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها