شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
ترویج کتابخوانی بدون توجه به محتوای کتاب‌ها کار درستی نیست

آیت الله رضا استادی در چهارمین همایش سیدالعابدین امام سجاد (ع) نقش رسانه ملی را در ترویج فرهنگِ درست و تاثیرگذاری بر جامعه، مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در چهارمین همایش سیدالعابدین امام سجاد (ع) در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم که با حضور فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان برگزار شد، گفت: ما که از حضرت سجاد (ع) حرف می‌زنیم، باید زندگی و خانواده ما هم متناسب با شان ایشان باشد زیرا محبت و علاقه بدون تبعیت و اطاعت معنا ندارد؛ ما باید ولایت را در کنار عمل صالح داشته باشیم و اعتقاد به هر دو جنبه جواب می‌دهد.
 
آیت‌الله رضا استادی با اشاره به مخاطبان میلیونی صداوسیما گفت: هر نفر روزانه دو تا سه ساعت تلویزیون می‌بینند؛ نباید در این مسئله تعارف داشته باشیم؛ آقا فرموده‌اند من به مسئولان صدا و سیما سفارش کرده‌ام، ولی ما هم وظیفه داریم آن‌قدر بگوئیم تا شاید موثر واقع شود.
 
این استاد حوزه با بیان اینکه همه کارهای اوقاف، سازمان تبلیغات، ائمه جمعه و جماعات، حوزه‌های علمیه و امثال آن‌ها یک صدم تاثیر صداوسیما را ندارد، تصریح کرد: مثلاً تبلیغ می‌کنند که همه کتاب بخوانند در حالی که کتاب خوب خواندن باید تبلیغ شود نه به طور کلی کتاب خواندن؛ تا انسان در مسیر درست قرار بگیرد.
 
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: این موضوع که ترویج کتاب‌خوانی انجام شود و توجهی به موضوع و محتوای کتاب نشود، درست نیست و باید کتاب با محتوای مناسب ترویج و تبلیغ شود. کتاب خوب خواندن فضیلت است نه هر کتابی؛ وگرنه  التقاط اتفاق می‌افتد.
 
وی مشکلات صداوسیما را ناشی از عدم درک و جهل دانست و یادآور شد: صدا و سیما یک هفته در بحث انتخابات دائما تبلیغ می‌کند که لازم است؛ اما چرا در کارهای دینی مثلاً برای مسجد و نماز این کار انجام نمی‌شود؟ حتی گاهی برنامه‌های خوبی دارد ولی در وسط همان برنامه‌ها، مطالب نامناسب پخش می‌شود.
 
آیت‌الله استادی همچنین بیان کرد: باید شیوه زندگی، تدریس و تحصیل علامه طباطبایی مورد توجه طلاب و روحانیون باشد و باید کار، خدمت و توقع پایین، مورد تأکید قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها