شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
«رویای کهکشانی من» تمدید شد

مهلت شرکت در مسابقه داستان‌نویسی «رویای کهکشانی من» تا 30 مرداد 1397 تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انجمن نجوم آیاز تبریز در نظر دارد به مناسبت هفته جهانی فضا سومین دورۀ مسابقه کشوری داستان‌نویسی علمی تخیلی و نقاشی«رویای کهکشانی من» را با هدف آشنایی مردم با اهمیت نجوم، فضا، نقش یافته‌های این حوزه در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و پرورش نیروی تخیل برگزار کند.

طبق فراخوان این مسابقه، مهلت ارسال آثار تا 15 مردادماه 1397 بود که تا 30 مرداد‌ماه تمدید شده است. این رقابت فرصتی است برای علاقمندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را این بار در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند.

رقابت رویای کهکشانی من، در دو بخش داستان‌ کوتاه و نقاشی برگزار می‌شود. در بخش‌های مختلف این رقابت به کارگیری المان‌های علمی و یا شبه‌علمی دانش نجوم و فضا ضروری است. موضوع اصلی آثار داستانی باید علمی‌تخیلی و مرتبط با نجوم و فضا باشد.

موضوع اصلی آثار باید علمی‌-تخیلی و مرتبط با نجوم و فضا باشد. تنها قالب قابل قبول در مسابقه، داستان کوتاه است. نوشته‌هایی از قبیل: دل‌نوشته، انشا، شعر، داستان بلند و دنباله‌داری که نیمه کاره رها شده باشد و یا فاقد پایان‌بندی باشد پذیرفته نخواهد شد. 

همچنین موضوع بخش نقاشی «اولین برخورد انسان با موجودات فضایی» است.

بخش داستان برای دو رده سنی 10 تا 18 سال و 18 سال به بالا است و آثار داستانی در دو بخش داوری خواهد شد.

داستان‌ها باید در نرم‌افزار ورد با قالب .doc یا .docx  تایپ شده باشند.  آثاری که در قالب پی‌دی‌اف ارائه شوند پذیرش نمی‌شوند. شرکت‌کنندگان باید توجه داشته باشند که رعایت اصول نگارش در امتیازدهی تاثیرگذار خواهد بود. همچنین داستان‌های ارسالی نباید قبلا در هیچ کتاب، مجله، نشریه و فضای مجازی منتشر شده باشد.

همچنین بخش نقاشی برای دو رده سنی کمتر از 13 سال و بیشتر از 13 سال در نظر گرفته شده است که بر این اساس دکتر فرنوش شمیلی و دکتر ابوالفضل عبدالهی‌فرد هر دو از دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز داوران بخش هستند. داوری آثار نقاشی در یک مرحله انجام خواهد گرفت.

سعید سیمرغ و فرزین سوری داوری مرحله اول را به عهده دارند و داوران مرحله نهایی شهرام اقبال‌زاده، محمد قصاع، جلال شمع‌سوزان و نوید فرخی هستند.

علاقه‌مندان تا 30 مرداد فرصت دارند تا آثار خود را به همراه برگه مشخصات به نشانی الکترونیکی Ayazastroscifi@gmail.com ارسال کنند.

اختتامیه این رقابت در نیمه دوم مهر 97 همزمان با هفته جهانی فضا برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها