پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران و آذربایجان فرصتی برای توسعه روابط فرهنگی است

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان فرصتی مناسب برای بررسی راهکارهای توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در دیدار با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب گفت: با توجه به فعالیت موفقیت‌آمیز رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو زمان آن رسیده است که کشور ما نیز مرکز فرهنگی در ایران راه‌اندازی کند.
 
قارایف ضمن ابراز قدردانی از میزبانی سال گذشته جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان گفت: ما نیز افتخار داریم امسال میزبان مقامات فرهنگی و هنرمندان ایران هستیم.
 
وی افزود: برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان فرصتی مناسب برای بررسی راهکارهای توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور است .
 
وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری‌های موفقیت‌آمیز باکو و تهران در سطح بین‌المللی از جمله یونسکو گفت: بر اثر این همکاری تا به حال توانستیم برخی میراث فرهنگی از جمله عید نوروز و ساز  کمانچه را به طور مشترک در سازمان یونسکو به ثبت برسانیم .
 
قارایف، بر ضرورت ادامه فعالیت مشترک جمهوری آذربایجان و ایران در این زمینه تاکید کرد و گفت: کارشناسان دو کشور باید میراث فرهنگی مشترک را بررسی و آن را برای ثبت مشترک در یونسکو ارایه کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلب کارشناسان ایرانی برای بازسازی و مرمت آثار تاریخی و معماری جمهوری آذربایجان از فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای تقویت روابط فرهنگی دو کشور تقدیر کرد.
 
وزیر فرهنگ آذربایجان بر مشارکت هنرمندان دو کشور در محافل بین‌المللی و میان دو کشور تاکید کرد و گفت: سینمای جمهوری اسلامی ایران نیز همواره با استقبال گسترده مردم جمهوری آذربایجان مواجه بوده است.
 
وی از سطح همکاری میان کتابخانه های ملی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ابراز رضایت کرد و گفت: این تعاملات را می‌توان میان موزه‌های دو کشور نیز برقرار و در زمینه مرمت و بازسازی آثار باستانی همکاری کرد.
 
هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ششم تا دهم تیرماه جاری در دو شهر باکو و گنجه برگزار می‌شود.
 
 تیرماه سال گذشته شهرهای تهران، اصفهان و اردبیل میزبان هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان و «ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ و گردشگری این کشور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها