پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
ثبت‌نام رایگان در کتابخانه شهیدمطهری به مناسبت روز کتابخانه‌گردی

محمد اصلانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کتابخانه‌گردی در نزدیک‌تر کردن مردم به کتابخانه‌ها از ثبت‌نام رایگان به‌مناسبت روز کتابخانه‌گردی در این کتابخانه خبر داد.

محمد اصلانی، مدیر کتابخانه شهیدمطهری سنندج در حاشیه نخستین آئین کتابخانه‌گردی به خبرنگار ایبنا گفت: تا جایی که در توان داشتیم در بستر رسانه‌ای و فضای مجازی برای این طرح اطلاع‌رسانی کردیم به‌نظر من به‌عنوان فردی که سال‌هاست در حوزه کتاب فعالیت می‌کنم هر حرکت، اقدام، فکر و تجربه‌ای در حوزه معرفی کتاب و کتابخانه و نزدیک‌تر کردن مردم به کتابخانه‌ها می‌تواند بسیار مثبت تلقی شود، به‌ویژه‌ آنکه این حرکت مبنای علمی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: به دستور مقام معظم رهبری همه مسئولان در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند باید برای آبادانی ایران نسبت به وظیفه خود تعلق خاطر داشته باشند. راه توسعه همه‌جانبه کشور این است که همه ما در هر حوزه‌ای که قدم برمی‌داریم هدف‌مان آبادانی ایران باشد و تا زمانی که همه مسئولان و حتی مردم با دل و جان در این حوزه قدم برندارند ایران به توسعه و آبادانی نخواهد رسید.
 
مدیر کتابخانه شهید مطهری سنندج بیان کرد: این کتابخانه از سال 1374 با عنوان کتابخانه مرکزی سنندج مشغول به فعالیت است و حدود 4 سال پیش به شهید مطهری تغییر نام داده است. 27 ماه پیش که این کتابخانه را به‌عنوان مدیر تحویل گرفتم ساختمان وضعیت مناسبی نداشت و در حال تخریب بود نمای کتابخانه به‌صورتی بود که بیشتر باعث دفع مخاطبان می‌شد تا جذب آن‌ها در سال 1395 در قالب جلساتی که با بزرگان، فرهیختگان و خیران شهر انجام شد بر سر تغییرات و تعمیرات برای این کتابخانه مورد بررسی قرار گرفت در سال 1396 با اهدای مبلغ 10 میلیون تومان از سوی همسر مهندس ادب، نماینده سابق مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات کار تعمیر و انجام تغییراتی در کتابخانه انجام شد.
 
اصلانی گفت: در این کتابخانه 43هزار عنوان کتاب در 65هزار نسخه در همه حوزه‌های عمومی و تخصصی نگهداری می‌شود و یکی از اقدامات ما در چندسال اخیر به‌روز کردن کتاب‌ها در همه زمینه‌ها بوده است. در سال‌جاری 35هزار نسخه امانت کتاب داشته‌ایم، این کتابخانه به‌صورت سالانه 4هزار و 700هزار نفر عضویت فعال دارد و در سال‌جاری نیز 2هزار و 900 نفر برای عضویت در کتابخانه ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی در پایان اشاره کرد: به‌مناسبت روز کتابخانه‌گردی 17 اسفندماه ثبت‌نام در کتابخانه به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ئیرسترلتقتلخصقتللخنبتث ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
    عالی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها