شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۵
قائم مقام انتشارات موسسه امام خميني:  حق ناشران قمي ،ناديده گرفته مي‌شود

قائم مقام انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) معتقد است استاني شدن وظايف و اختيارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سبب تضييع حقوق ناشران شهرستاني و خصوصا ناشران قمي شده است./

محمد فياضي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)‏، با اشاره به تفويض برخي از اختيارات به ادارات ارشاد استان‌ها اظهار داشت: با اين كار حق ناشران قمي كه سهم بالايي از بازار نشر كشور را برعهده دارند ،ناديده گرفته مي‌شود.

وي در اين رابطه اضافه كرد: بر اساس روال به وجود‌ آمده، ادارات ارشاد استان‌ها خريد از ناشران را تاييد و سپس اين تاييديه را براي اقدام به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال مي كنند، اما در عمل گاهي آنچه مورد موافقت وزارتخانه قرار مي‌گيرد، بسيار ناچيز است.

فياضي ادامه داد:‌ پيش از اين و بر اساس روال گذشته حمايت بيشتري از ناشران قمي ،كه ناشران اصلي حوزه دين به حساب مي‌آيند، صورت مي‌گرفت. 

وي همچنين خواستار نظارت بيشتر ادارات ارشاد استان‌ها بر نرخ خدمات صحافي‌ها و چاپخانه‌ها شد و گفت:‌ در سال گذشته با هماهنگي در صنف صحافان و چاپخانه‌داران قم، نرخ خدمات اين صنف يك‌باره حدود 90 درصد افزايش يافت و اين بر قيمت‌ كتاب‌ها تاثير گذارد. 

فياضي ضمن تاييد سود متعارف براي صحافان و چاپخانه‌داران افزود: افزايش يكباره و فراوان نرخ خدمات صحافي‌ها و چاپخانه‌ها بيش از هر چيز بر قيمت كتاب تاثير مي‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها