چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
عباسي: نويسندگان بايد از تخصص كافي برخوردار باشند

مهدي عباسي، معاون مدير مسئول انتشارات قومس، فرهنگ‌سازي بنيادين را براي افزايش علاقمندي مخاطبان به كتب ديني، امري مهم تلقي كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مهدي عباسي، معاون مدير مسئول انتشارات قومس گفت‌: همان‌طور كه مي‌دانيم دين و شريعت در قالب كتاب‌هاي آسماني براي انسان‌ها نازل شده‌ و پيامبران الوالعزم ما، همگي صاحب كتاب بوده‌اند، به همين دليل كتاب در اديان الهي جايگاه ويژه‌اي دارد.

وي افزود: از آن‌جا كه كتب ديني منتقل كننده مضامين اصلي و روشنگر ماهيت دين هستند، نوع بيان مطالب، شيوه ويرايش و صحافي كتاب‌ها در تأثيرگذاري اين آثار اهميت فراواني دارد.

معاون مدير مسئول انتشارات قومس اظهار داشت: نويسندگاني كه در زمينه‌هاي ديني به نگارش مي‌پردازند بايد از مهارت، اطلاعات و تخصص كافي در اين زمينه برخوردار باشند تا اثر ايجاد شده دوام و ماندگاري بيشتري داشته باشد.

عباسي در خصوص روزآمدكردن مطالب كتب ديني معتقد است: نويسندگان بايد كتاب‌هاي ديني را با توجه به نيازهاي جديد و تغييرات ايجاد شده با دقت و ريزبيني بازنگري كنند و در اين باره از نظرات و راهنمايي‌هاي عالمان ديني غافل نشوند.

معاون انتشارات قومس براي افزايش علاقمندي مخاطبان تصريح كرد: ما بايد به صورت ريشه‌اي به فرهنگ‌سازي بپردازيم، طوري كه خوانندگان از كودكي و نوجواني با متون ديني آشنا و نسبت به آن علاقمند شوند.

وي در خصوص مشكلات كتب ديني اضافه كرد: متأسفانه اكنون برخي از كتب ديني با كيفيت پائيني چاپ و عرضه مي‌شوند كه اين مسئله مي‌تواند علاوه بر مضامين ديني به خوانندگان نيز آسيب برساند.

عباسي در پايان خاطرنشان كرد: ناشران نيز بايد توجه كنند كه در توليد محصولاتشان صرفاً نگاه مادي و اقتصادي نداشته باشند و با صرف زمان كافي و هزينه‌هاي لازم براي ارتقاء سطح كيفي آثارشان تلاش كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط