دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
انتشار روزانه ویژه‌نامه «هفته کتاب»

ویژه‌نامه «هفته کتاب» به مناسبت هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با گزارش‌هایی متنوع و گفت‌وگو با مدیران فرهنگی کشور، از سوی موسسه خانه کتاب هر روز این هفته منتشر می‌شود.

به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به مناسبت آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، موسسه خانه کتاب، ویژه‌نامه «هفته کتاب» را با مطالب متنوع و گوناگون در 16 صفحه، منتشر می‌کند. سرمقاله نخستین شماره این نشریه با تیتر «چرا کتاب نمی‌خوانیم؟» به قلم سیدعبدالجواد موسوی، یکی از سردبیران آن نوشته شده است. 

گفت‌وگوهایی با نجفعلی میرزایی، مدیرعامل خانه کتاب، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، پژوهشگر، فعال رسانه‌ای و مدیر موسسه فرهنگی سرچشمه و بهروز کاوه‌ئی، محقق و مدرس دانشگاه صفحات گفت‌وگویی نخستین شماره از ویژه‌نامه «هفته کتاب» را دربر می‌گیرد. 

گزارش‌های تحلیلی نخستین شماره از ویژه‌نامه «هفته کتاب» به این شرح است: «قیام علیه تحریف عاشورا» شامل معرفی برخی از مهم‌ترین کتاب‌های پژوهشی درباره قیام سیدالشهدا (ع)، به قلم آرش خوزستانی، «بالاخره چقدر کتاب می‌خوانیم» شامل بررسی آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای مختلف فرهنگی درباره سرانه مطالعه در کشور، به قلم الهه خسروی یگانه و «بیایید سکوت را تقلید کنیم» شامل بررسی چگونگی ارزیابی سرانه مطالعه در کشور، به قلم آزاده اسدی. 

همچنین در این ویژه‌نامه سیدابوالحسن مختاباد، نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار، محمدعلی جعفریه، مدیر نشر ثالث، عبدالحسین طالعی، عضو هیات علمی گروه کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه قم، سعید مجتهدزاده، نویسنده و روزنامه‌نگار و محسن باغبان، مدیر خانه ویرایش ایران، با ارائه یادداشت‌هایی به بیان نظرات خود در رابطه با موضوعات مختلف کتاب پرداخته‌اند. 

صفحاتی از این نشریه نیز به درج اخبار متنوع و جذاب کتاب در سراسر کشور و همچنین معرفی کتاب‌هایی چون «شعر و موسیقی در نوحه‌های تهران قدیم» پژوهش و نگارش مهدی امین فروغی و «منهاج الطلب» اثر محمد زینیمی اختصاص یافته است. 

عوامل انتشار ویژه‌نامه «هفته کتاب» به این شرح است:
صاحب امتیاز: موسسه خانه کتاب ایران
مدیر مسئول: نجفعلی میرزایی
ناظر پروژه: مجید غلامی جلیسه
سردبیران: سید عبدالجواد موسوی و آزاده میرشکاک
دبیر تحریریه: آذر اسدی کرم
طراح گرافیک: سیدعبدالکریم موسوی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها