سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
ایران برای نخستین بار راهی نمایشگاه کتاب قاهره می‌شود

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در آستانه برگزاری نشست تشکل‌های نشر برای حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت از نخستین حضور ایران در نمایشگاه کتاب قاهره خبر داد.

امیرمسعود شهرام‌نیا، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در راستای خواسته معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، کارگروهی متشکل از نمایندگانی از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، نمایندگان موسسه نمایشگاه‌‌های فرهنگی ایران و کارشناسان حوزه نشر بین‌الملل تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کارگروه تاکنون چندین جلسه برگزار کرده است، به‌گونه‌ای که توانسته‌ چارچوب فعالیت‌ها را تعیین کند. همچنین در این نشست‌ها، پیشنهاد واسپاری برخی فعالیت‌ها به تشکل‌های نشر و بخش خصوصی به توافق اعضا رسیده است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: این کارگروه فردا (11 تیرماه) نشست دیگری با حضور اعضا در محل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار خواهد کرد؛ در این جلسه پیش‌نویس قرارداد میان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و تشکل‌های نشر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شهرام‌نیا توضیح داد: علاقه‌مندیم نه تنها درباره نمایشگاه کتاب فرانکفورت بلکه درباره سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب که قرار است نشر ایران در آن‌ها حضور فعال داشته باشد، از نظرات و دیدگاه‌های تشکل‌های نشر نیز بهره‌مند شویم.

وی با بیان این‌که در این کارگروه‌ حضور نشر ایران در 20 نمایشگاه بین‌المللی کتاب قطعی شده است گفت: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران، در شهریورماه سال جاری در 4 نمایشگاه کتاب خارجی «پکن»، «مسکو»، «باکو» و «دوشنبه» حضور فعال خواهد داشت. همچنین در مهرماه سال جاری در نمایشگاه کتاب «فرانکفورت» شرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: «شارجه»، «تونس»، «استانبول»، «الجزایر» و «کویت» عناوین نمایشگاه‌های کتاب خارجی هستند که در آبان‌ماه برگزار خواهند شد. ایران در این نمایشگاه‌ها نیز به عرضه تازه‌های نشر خود خواهد پرداخت.

شهرام نیا ادامه داد: ایران در آذرماه سال جاری در دو نمایشگاه کتاب «دوهه» و «بیروت» حضور موثر خواهد داشت. همچنین در بهمن‌ماه، دو نمایشگاه کتاب خارجی برپا خواهند شد که ایران در این نمایشگاه‌ها نیز تازه‌های نشر خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد؛ نخست، نمایشگاه کتاب «دهلی نو» است، دیگری نمایشگاه کتاب «مسقط» و در نهایت نمایشگاه کتاب «قاهره» است. ایران برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب «قاهره» حضور فعال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اوایل فروردین‌ماه سال 1393، سه نمایشگاه کتاب «پاریس»، «بولونیا» و «لندن» برگزار خواهند شد. نشر ایران در این نمایشگاه‌ها نیز عرضه می‌شود. همچنین در ایام برپایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (1394) نمایشگاه کتاب «ابوظبی» برگزار خواهد شد که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران در این نمایشگاه نیز حضور خواهد یافت.

- مطلب انتخاب 200 اثر برای عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط