شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
باران جوایز ادبیات سوییس بر سر هفت کتاب باریدن گرفت

هفت کتاب از هفت نویسنده سوییسی به عنوان برندگان سال 2014 جوایز ادبیات این کشور معرفی شدند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری سوییس، اُرس آلمان، دیوید بوس، رولند بوتی، رزماری پاگنارد، ماتئو ترتساگی، اُرس ویدمر و ورا شیندلر – ووندرلیش برای کتاب‌هایی که در سال 2013 منتشر کرده‌اند، به عنوان برندگان سال جوایز ادبیات سوییس برگزیده شدند.

بر این اساس، اُرس آلمان برای کتاب «در دنیای زِپ» و ورا شیندلر – ووندرلیش برای مجموعه شعر «یک اتاق کار در دامان طبیعت» جایزه گرفتند و اورس ویدمر نویسنده نام آشنای این کشور برای کتاب زندگینامه‌اش با نام «سفر به حاشیه کائنات» جایزه‌ای به ارزش 25 هزار فرانک را از آن خودش کرد.

سه جایزه هم به روماندی می رود: در بخش فرانسوی زبان سوییس، دیوید بوس نویسنده فرانسوی ساکن لوزان برای تازه‌ترین رمانش با نام «چشمه زلال»، رولند بوتی برای کتاب «نزدیک افق» و رزماری پاگنارد برای اثری باعنوان «چیزی را که می جنبد  دوست دارم» شایسته کسب این جایزه شناخته شدند.

ماتئو ترتساگی از کانتون تسین که بخش ایتالیایی زبان کشور سوییس به‌شمار می رود، نیز برای کتاب «مسئولیت برای عکس‌انداختن» تجلیل‌شد.

مراسم اهدای این جوایز که انتظار می رود آلن برست وزیر فرهنگ سوییس در آن حضور یابد، 20 فوریه (یکم اسفندماه) در کتابخانه ملی شهر برن برگزار می‌شود. همچنین در این مراسم، برندگان جایزه مجموع آثار ادبی و جایزه ویژه ترجمه که هر یک 40 هزارفرانک ارزش دارد، معرفی خواهند شد.

برندگان این جوایز، علاوه بردریافت جایزه نقدی از کمک‌هایی که در زمینه معرفی آثارشان در سطوح ملی به آنان اعطا خواهدشد نیز بهره مند می‌شوند. علاوه بر این، قرار است در سراسر کشور سوییس برنامه های کتابخوانی با حضور نویسندگان برگزیده برگزار شود.این برنامه‌ها نویسندگان را منحصر به کانتون خودشان نخواهد کرد و آن‌ها در خارج از محدوده زبانی خود نیز به اجرای برنامه خواهند‌پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها