شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
همایش «فلسفه برای علم، هنر، زندگی» کتاب می‌شود

همایش «فلسفه برای علم، هنر، زندگی» به مناسبت روز جهانی فلسفه» از ساعت 13 تا 17 روزهای 27 و 28 آبانماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود. متن سخنرانی‌های این همایش در قالب کتاب چاپ می‌شود.-

محمد شکری، دبیر علمی همایش، با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در روز نخست این همایش «مصطفی ملکیان» مولف، اندیشمند و استاد حوزه فلسفه و اخلاق با موضوع فلسفه برای زندگی، «بابک احمدی» مولف، مترجم و منتقد ادبی با موضوع فلسفه و هنر، «سعید ناجی» مدیر گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با موضوع فلسفه و تعلیم و تربیت و «امیر صائمی» عضو هیات علمی پژوهشکده فلسفه تحلیلی در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی IPM با موضوع فلسفه و ریاضی سخنرانی خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه سخنرانی‌های روز دوم نیز اظهار کرد: «رضا داوری اردکانی» استاد ممتاز فلسفه دانشگاه تهران و رییس فرهنگستان علوم با موضوع نسبت فلسفه و علوم انسانی، «غلامحسین ابراهیمی دینانی» استاد ممتاز فلسفه دانشگاه تهران با موضوع فلسفه و زندگی دینی و «خسرو باقری» عضو هیات علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران با موضوع فلسفه و روانشناسی در این روز سخنرانی می‌کنند.

دبیر علمی همایش «فلسفه برای علم، هنر، زندگی» به مناسبت روز جهانی فلسفه» ادامه داد: سخنرانی‌های حسن میانداری، عضو هیات علمی گروه مطالعات علم موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با موضوع فلسفه و زیست‌شناسی و محمدرضا سعیدآبادی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با موضوع یونسکو و روز جهانی فلسفه، از دیگر برنامه‌های روز دوم این همایش است.

شکری از چاپ کتاب این همایش دو روزه خبر داد و اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش نیز مکتوب کردن این سخنرانی‌هاست اما متاسفانه برای چاپ آن با مشکلاتی روبه‌روییم.

وی افزود: متاسفانه هنوز کتاب همایش سال گذشته ما چاپ نشده است. البته در نظر داریم متن سخنرانی‌های این همایش دو روزه را نیز به صورت کتاب چاپ کنیم و از نهادهای علاقه‌مند برای چاپ این آثار دعوت می‌کنیم.

به گفته شکری، این برنامه با همکاری جهاد دانشگاهی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و انجمن علمی دانشجویی فلسفه دانشگاه تهران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط