یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
روز عاشورا

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

عباس در کلام امامان (ع) 

عباس (ع) در کلام معصومان(ع)، به ایثار، تیزبینی، استواری در ایمان، جهاد عظیم، آزمایش نیکو و داشتن جایگاه رَشک‌آور در قیامت، ستوده شده است. دو نمونه از سخنان اهل بیت (ع) درباره حضرت عباس (ع) چنین است:
امام سجاد (ع)، به عبیدالله، پسر عباس بن علی بن ابی‌طالب (ع) نگریست و گریست. سپس فرمود: ... «خداوند، عباس را رحمت کند! بی هیچ تردیدی، ایثار کرد و آزمایش [نیکویی] شد و خود را فدای برادرش کرد تا آنکه دستانش قطع شد و خداوند عزو جل به جای آن‌ها، دو بال برایش قرارداد که با آن‌ها، همراه فرشتگان در بهشت، پرواز می‌کند، همان گونه که برای جعفربن ابی طالب، قرار داد.
عباس (ع)، نزد خداوند تبارک و تعالی منزلتی دارد که همه شهیدان در روز قیامت، به آن، رشک می‌برند».
امام صادق(ع) فرمود: «کان عمّنا العباس نافذ البصیرة، صلب الإیمان، جاهد مع أبی عبدالله الحسین(ع)، و أبلی بلاء حسناً، و مضی شهیداً: عمویمان عباس (ع) تیزبین بود و ایمانی استوار داشت. همراه اباعبدالله الحسین(ع) جهاد کرد و نیکو از آزمایش به درآمد و به شهادت رسید».

صفحه 105 و 106/ روز عاشورا/ احمد غلامعلی/ سازمان چاپ و نشر/ چاپ اول/ سال1391/ 144 صفحه/ 2000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها