چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
انتشار زیارت‌های عاشورا، وارث و حضرت عباس(ع) به شیوه کم‌علامت

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) مرکز طبع و نشر قرآن کریم سه زیارت‌ مشهوری را که در این ایام خوانده می‌شوند، به شیوه کم‌علامت منتشر کرده است.-

محمد بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: زیارت عاشورا، زیارت وارث و زیارت حضرت عباس(ع) به شیوه کم‌علامت و با ذکر سندهای آنان منتشر شده‌اند. در این نسخه تلاش شده تا به صورت مستند منبع روایی هر یک از این زیارت‌ها بیان شوند. به عنوان نمونه، بیان  شده است که زیارت عاشورا به نقل از «علقمه ابن محمد حضرمی از امام محمد باقر(ع)»، زیارت وارث به نقل از«صفوان جمال از امام صادق (ع)» و زیارت حضرت عباس (ع) به نقل از« ابو حمزه ثمالی از امام صادق (ع)»آورده شده‌اند.
 
بابایی اظهار کرد: این زیارت‌ها با مراجعه به متون قدیمی و مستند تطبیق داده شده‌اند تا مشخص شود که هر یک از زیارت‌ها از کدام معصوم نقل شده و راوی آن چه کسی است. 

وی با اشاره به این‌که متن هر سه زیارت در سایت مرکز قابل مشاهده است، گفت: در پاورقی هر یک از زیارت‌ها سند آن قید شده و متن صحیح و دقیق آن با شیوه اعراب گذاری کم‌علامت با ترجمه استاد انصاریان منتشر شده است. 

بابایی همچنین به انتشار تقویم قرآنی توسط مرکز طبع و نشر قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در این تقویم قرآنی بر اساس مناسبات مذهبی و ملی، آیاتی مرتبط را که می‌توان به آن استناد کرد، آورده شده‌اند.
 
مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع ونشر قرآن کریم عنوان کرد: به عنوان مثال، در ماه ذی‌الحجه به روز عرفه که می‌رسیم، تمام آیاتی را که در قرآن آمده و به این روز ارتباط دارند، نوشته شده و بعد از آن ترجمه و تفسیر آیه بیان شده است. روز مباهله، عید قربان و دهه اول ماه محرم هر یک به طور جداگانه در هر روز تقویم آمده و همه آیات مربوط به آن با موضوعات مرتبط ذکر شده است. 

وی با بیان این‌که با استفاده از این تقویم قرآنی می‌توان استشهادات قرآنی انجام داد، گفت: این تقویم به طور تدریجی در هر ماه قمری تکمیل می‌شود و امیدواریم تا ماه ذی‌الحجه سال آینده این تقویم قرآنی تکمیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط