دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
هنرجویان آواز راهکار مراقبت از حنجره‌‌هایشان را می‌آموزند

کتاب «بهداشت حنجره و آواز» نوشته دکتر ممر اندواری از سوی نشر سرود به نوبت چاپ چهارم رسید. وی این کتاب را برای آشنایی با مشکلات تارهای صوتی و توصیه‌های علمی و عملی برای مراقبت از حنجره هنرجویان آواز نوشته است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بهداشت حنجره و آواز» شامل پنج بخش با عناوینی مانند «آناتومی و فیزیولوژی»، «نشانه‌های برخی  بیماری‌ها»، «برخی  بیماری‌ها»، «توصیه‌های بهداشتی» و «تاثیر موسیقی بر انسان» ارایه شده است. 

هر بخش از این کتاب شامل چندین عنوان است، مثلا بخش پنجم کتاب با نام «تاثیر موسیقی بر انسان» شامل سه عنوان «تاثیر موسیقی بر درمان»، «تاثیر موسیقی بر یادگیری و بر کودکان» و «تاثیر ردیف‌های آواز ایرانی بر روی حالات عاطفی و روحی انسان» است. 

در پیشگفتار کتاب «بهداشت حنجره و آواز» می‌خوانیم: «از آن‌جا که درباره آناتومی، فیزیولوژی و برخی علایم و بیماری‌های درگیر کننده حنجره، تاکنون کتابی به‌صورت خلاصه و به زبان ساده گردآوری نشده، بر این باور، این مجموعه ساده و کاربردی فراهم شده است و کوشش شده تا از توضیحات اضافی و خارج از کتاب پرهیز شود.»
 
کتاب «بهداشت حنجره و آواز» در 106 صفحه از سوی نشر سرود واقع در استان تهران به قیمت دو هزار تومان به نوبت چاپ چهارم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط