شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
تمرینات گلزنی در فوتبال مدرن با ترجمه مربی ایرانی

فرهاد غروی، مدرس درجه یک کنفدارسیون فوتبال آسیا، کتاب «تمرینات گلزنی در فوتبال مدرن» اثر رولف مایر را بر اساس نیاز علمی فوتبال ایران از زبان آلمانی به فارسی برگردانده است. این اثر بر پایه منابع معتبر علمی در فوتبال به رشته تحریر درآمده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب تمرینات گلزنی در فوتبال مدرن در دو بخش گلزنی در فوتبال مدرن و تمرینات تدوین شده است.

مخاطبان این اثر با مضامینی نظیر دلایلی برای نقایص گلزنی، اهداف تمرینات گلزنی، طرح‌ریزی تمرین گلزنی، ضربه با داخل روی پا، اصطلاح تکنیک‌های شوت، ضربه برگردان، ضربه با چرخش از پشت، گلزنی در فضای کوچک و گلزنی پس از دستورالعمل‌های دویدن آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب تمرینات گلزنی در فوتبال مدرن نوشته شده است: «هدف اصلی و اساسی بازی فوتبال در به ثمر رساندن گل‌های زیاد تا حد ممکن است. این خواسته مهم و بنیادی در همه رده‌ها و کلاس‌ها معتبر است. در فوتبال گل‌های نسبتا کمی به ثمر می‌رسد و با وجود این، بازی واقعی به کمک نتیجه آن تعیین می‌شود. بسیاری از بازی‌ها یا بدون گل تمام می‌شوند یا با نتایج بسیار کم گل. بدیهی است که از این راه در مسابقه، هیجانی قطعی ایجاد می‌شود اما این‌طور هم نیست که یک بازی بدون گل احیانا کسل کننده باشد! به هر صورت دلایل برای عدم دستیابی به گل بسیار متفاوت است. این دلایل را باید در مسابقه و حتی تمرینات جست‌وجو کرد.»

نخستین چاپ کتاب «تمرینات گلزنی در فوتبال مدرن» با شمارگان یکصد نسخه، در 160 صفحه و به بهای 115 هزار ريال به تازگی از سوی نشر ورزش راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط