یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
تجلیل از مولف کتاب مُسند الامام رضا(ع)

مراسم نکوداشت علامه عزیزالله عطاردی، خادم امام رضا(ع) با هدف تجلیل از تنها دارنده نشان خادم امام هشتم(ع) در زمان‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. در این محفل از آیت‌الله عطاردی، صاحب کتاب «مُسند الامام رضا(ع)» برای تجلیل از 62 سال تحقیق و تالیف در حوزه رضوی تجلیل خواهد شد.-

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نورالهیان، یکی از سخنرانان این مراسم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که در این مراسم از نشان خادمی این علامه نیز رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: در این نشست افراد فرهیخته از شهرهای مشهد، قم و تهران جمع خواهند شد و علاوه بر من، احمد مسجد جامعی، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی و دکتر مهدوی‌راد سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: تاکنون از علامه عطاردی آثار متعددی منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه دو جلدی «مُسند الامام رضا(ع)» که حاصل بیست سال تحقیق و پژوهش وی است، کتاب «جوامع الحِکم» شامل 400 حدیث و مجموعه مکتوب «فرهنگ خراسان» در 92 جلد که تنها 9 جلد آن منتشر شده‌ است، اشاره کرد.

این سخنران مراسم نکوداشت خادم امام رضا(ع) عنوان کرد: تاریخ شهر مشهد، علما، خلفا و سلاطین مشهد، گنبد بارگاه، ضریح و توسعه مشهد، توسعه سیاسی و بهداشتی شهر، حمله‌ها و تجاوزها به حرم امام رضا(ع)، تخریب گنبد امام رضا(ع) در طول تاریخ، به توپ بستن مسجد گوهرشاد، حمله کشور روس،‌ بلایای طبیعی، نخستین و آخرین تولیت حرم امام رضا(ع)، مراجع، اطبا، دانشمندان، ادیبان، فیلسوفان و شخصیت‌های بزرگی که به ثامن الحجج ارادت داشته‌اند و اثری از آنان در بارگاه این امام بزرگ به‌جا مانده است نظیر شاه عباس صفوی و شیخ بهایی، از جمله موضوعاتی‌اند که آیت‌الله عطاردی در مجموعه 92 جلدی «فرهنگ خراسان» به آن‌ها پرداخته است.

مراسم نکوداشت علامه عزیزالله عطاردی خادم امام رضا(ع) دوشنبه(25 شهریورماه) از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه در مرکز فرهنگی خراسان واقع در میدان تجریش تهران، مقابل مقبره امام‌زاده صالح(ع)، سه‌راهی جعفرآباد برگزار خواهد شد. 

مجموعه دو جلدی «مُسند الامام رضا(ع)» پس از 50 سال که از زمان تالیفش می‌گذرد، همچنان به عنوان اثری مرجع در حوزه کلمات امام رضا(ع) شناخته می‌شود.

میلاد امام رضا(ع) 11 ذی‌القعده برابر با 26 شهریورماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط