یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کتاب «زکات فطره» در راه بازار کتاب‌های دینی

گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) اقدام به ایجاد سبک نوین و تازه‌ای در مباحث احکام و فقه کرده است. این گروه کتاب زکات فطره را به رشته تحریر درآورده‌ است که به زودی راهی بازار نشر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر رادحسینی، مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در این باره گفت: این کتاب شامل 242 سوال درباره بحث زکات فطره می‌شود که با درختواره‌ای بسیار منظم و علمی طراحی شده است.

وی افزود: همچنین این درختواره که 68 عنوان اصلی و فرعی دارد، به همراه سوالات بحث زکات فطره برای دسترسی آسان مکلفان و مبلغان به پاسخ‌های احتمالی‌شان در ابتدای کتاب چاپ شده است.

مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: پاسخ این سوالات از منابع فقهی حضرات آیات عظام به ترتیب اولویت فقهی و به همت کارشناسان و پژوهشگران با دقت فراوان استخراج شده و چنان‌چه سوالی پاسخ نداشت، از دفاتر مراجع استفتاء صورت گرفته است.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در بخش فقه و احکام این گروه گفت: سوالات فقهی با گسترش علوم و ارتباطات افزایش چشم‌گیری پیدا کرده‌اند و امکان دسترسی به همه آن‌ها برای همه افراد فراهم نیست. همچنین وجود اصطلاحات و عبارات پیچیده فقهی در آثار و رساله‌های فقها و مراجع عظام، بهره‌مندی از آن را برای طبقات مختلف جامعه سخت کرده است. بنابراین،‌ وجود مجموعه‌هایی برای آسان‌سازی احکام ویژه عموم به خصوص طلاب، دانش‌پژوهان و دانشجویان ضروری به نظر می‌رسید.

مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) عنوان کرد: در بخش فقه و احکام گروه، سعی بر این بوده تا فقه شیعه در قالب درختواره فقهی به همراه سوالات گویا و روان امروزی طراحی شود و سوالاتی که اغلب مکلفان به آن مبتلایند، مطرح شوند.

کتاب زکات فطره به زودی از سوی واحد نشر پژوهشکده باقرالعلوم(ع) راهی بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط