یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
بررسی ویژ‌گی‌های حکومت اسلامی با نگاهی به آیات سیاسی قرآن

کتاب تفسیر «آیات سیاسی قرآن» با هدف بررسی ویژگی‌های حکومت اسلامی از منظر قرآن منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب آیات سیاسی به قلم آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی (امام جمعه مشهد) به مباحث حکومت و دولت، فرمانبری و اطاعت مشروع در بیان قرآن، قدرت، سلطه و حاکمیت نامشروع در قرآن، مظاهر اجرایی حکومت، عناصر حکومت و همه نکاتی که به سیاست و حکومت در جامعه ارتباط دارند، پرداخته است.

این کتاب در چهار بخش اصلی تالیف شده است. بخش نخست با عنوان حکومت و دولت از منظر قرآن در چهار فصل قدرت سلطه و حاکمیت مشروع در بیان قرآن، فرمانبری و اطاعت مشروع در بیان قرآن، قدرت و سلطه حاکمیت نا‌مشروع در بیان قرآن و همچنین فرمانبری و اطاعت نامشروع در بیان قرآن را بررسی کرده است. 

در بخش دوم با عنوان مظاهر اجرایی حکومت از منظر قرآن، امکان مظهریت بشر برای حاکمیت الله در بیان قرآن، وقوع مظهریت بشر برای حاکمیت الله در بیان قرآن و بررسی چند پرسش در بیان مظاهر اجرایی حاکمیت الله بررسی شده‌اند.

بخش سوم با عنوان عناصر حکومت و دولت از منظر قرآن در سه فصل به بیان قدرت ابزارهای اجرای حاکمیت در بیان قرآن، قلمرو استقرار حاکمیت در بیان قرآن و جمعیت و همچنین موضوع اعمال حاکمیت در بیان قرآن پرداخته است. بخش چهارم نیز فرآیند تحقق دولت در زندگی اجتماعی از منظر قرآن را تبیین می‌کند. 

مخاطب اصلی کتاب «آیات سیاسی قرآن» حاکمان سیاسی و افرادی‌اند که با حکومت و دولت سر وکار دارند و باید با آیات سیاسی قرآن و تفسیرهای آن آشنایی داشته باشند. جلد دوم این مجموعه نیز به زودی منتشر خواهد شد. 

جلد نخست کتاب آیات سیاسی قرآن با شمارگان دو هزار نسخه در 339 صفحه و بهای 110 هزار ریال از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط