شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
انتشار نخستین فرهنگنامه جامع الفبایی- موضوعی فاطمی(س)

نخستین فرهنگنامه جامع الفبایی- موضوعی فاطمی(س) با حدود یک هزار و 500 مدخل به زودی منتشر و رونمایی از سوی نشر هاجر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فرهنگنامه تنها روی فرهنگ فاطمی تمرکز کرده است و سیدحسین اسحاقی در تدوین این اثر کوشیده تا بدون استفاده از آموزه‌های دیگر، فرهنگنامه‌ای جامع و مرجعی عظیم را برای استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان به دانش فاطمی فراهم آورد.

محتوای این فرهنگ‌نامه به جست‌وجو در زندگی شخصیت طراز اسلام در حوزه‌های عقیده، اندیشه، عرفان، اخلاق، سیاست و رفتار پرداخته است. 

مضامین فرهنگنامه جامع الفبایی- موضوعی فاطمی(س) از بیش از یک هزار سیره و سخن با استفاده از منابع مرجع و تحقیقی فریقین به صورت الفبایی و موضوعی بهره می‌برد.

این فرهنگنامه از اهداف مهمی نظیر دستیابی به نخستین دانش‌نامه جامع الفبایی و موضوعی درباره حضرت زهرا(س)، تهیه منبع و دستمایه‌ای مستند و جامع برای بهره‌گیری محققان، مدرسان، مبلغان، معلمان و مخاطبان، تبیین مرجع ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) با هدف الگوسازی در سطح ملی و فراملی، تعمیق و ارتقای سطح بینش و نگرش مخاطبان نسبت به بانوی اسلام و استقرار حداکثری و بهره‌گیری از منابع فریقین تدوین و تنظیم شده است.

نخستین‌ فرهنگنامه جامع الفبایی- موضوعی فاطمی(س) اثر سیدحسین اسحاقی به زودی به همت نشر هاجر رونمایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط