شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
رونمایی از 16 اثر در جشنواره امام رضا(ع)

مسوول روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از رونمایی 16 اثر در اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد خبر داد و گفت: این آثار با نظارت علمی و پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و چاپ شده‌اند.-

حبیب راثی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتاب‌های ادب و هنر در آیینه فرهنگ رضوی، امام رضا(ع) در آیینه قرآن و عترت، اخلاق و آداب از منظر امام رضا(ع)، معارف و اعتقادات در آیینه فرهنگ رضوی، درآمدی بر طب از منظر امام رضا(ع)، نماز از منظر امام رضا(ع)، درآمدی بر مناظرات امام رضا(ع)، درآمدی بر ویژگی‌های آرمان‌شهر رضوی، صحیفه رضویه جامعه؛ ادعیه امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و سیاست و حکومت در سیره امام رضا(ع) از جمله این آثارند.

وی ادامه داد: همچنین کتاب‌های ترجمه عوالم العلوم، مجموعه مقالات برگزیده جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، دو پیشوای ملل؛ حضرت ابراهیم(ع) و حضرت رضا(ع)، جایگاه تاثیر عفاف در تعاملات ارتباطات با سیری در سیره رضوی، برهان مبین و جستاری؛ در ادعیه رضویه با تکیه بر الصحیفة الرضویة الجامعة از دیگر آثاری‌اند که در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی خواهند شد.

مسوول روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات یادآور شد: تاکنون آثار متعددی در جشنواره‌های پیشین امام رضا(ع) منتشر شده‌ که همگی آن‌ها با نظارت علمی و پژوهشی این پژوهشگاه روانه بازار نشر شده‌اند.

وی عنوان کرد: یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) صبح امروز(شنبه) با سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در شهر قم فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. این جشنواره بزرگ در دهه کرامت در سراسر ایران برپاست و با اجرای همایش‌هایی نظیر آموزه‌ها رضوی در کتاب عوالم العلوم، جاده ولایت، اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی و روزی حلال ادامه خواهد یافت.

راثی افزود: اختتامیه این جشنواره دوشنبه(25 شهریورماه) در مشهد مقدس با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه شهر مشهد و نمایندگان مراجع معظم تقلید و فرهیختگان، مولفان و هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مسوولان برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بخش پایانی مراسم اختتامیه این جشنواره از محمد کاسبی، بازیگر تلویزیون و سینما برای بازی در فیلمی درباره امام رضا(ع) تجلیل خواهند کرد.

دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) تا ولادت امام رضا(ع) از 16 تا 25 شهریورماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط