سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
ناشران با کتاب‌هایشان به نمایشگاه فرانکفورت می‌روند

برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر این که امسال کتاب‌ها بدون ناشران به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت می‌روند، منتشر کردند. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ضمن تکذیب این خبر نام انتشارات حاضر در نمایشگاه فرانكفورت را اعلام کرد.-

علی عاشوری مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر گفت: در شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ناشران در دو گروه در غرفه‌های مستقل و غیر مستقل آثار خود را ارایه می‌دهند. 

وی افزود: گروه نخست ناشرانی هستند که غرفه‌های مستقل دارند. علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، خانه کتاب، انتشارات پانیذ مهر ایرانیان، شباویز، نشر شهر، باغ کتاب، انتشارات علمی فرهنگی، کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، كانون پرورش فكري كودك و نوجوان، انتشارات عرفان، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک، نشر نظر و انتشارات شمع و مه غرفه‌های مستقلی دارند.

عاشوری افزود: نشر جمال، به‌نشر مشهد و نشر معارف ناشرانی هستند که غرفه مستقلی در نمایشگاه امسال ندارند و آثار خود را در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی عرضه خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره غرفه این موسسه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: امسال غرفه‌ای به ابعاد 240 متر مربع به موسسه نمایشگاه‌ها تعلق گرفته است که 40 متر آن را به غرفه کودک در سالن شماره سه اختصاص داده‌ایم. این بخش در اختیار انجمن ناشران کتاب کودک قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سالن شماره پنج که ویژه کشورهاست، غرفه‌ای 120 متری با نام «نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» داریم. از این میان فضایی 80 متری به اتحادیه ناشران تهران اختصاص دارد. 

عاشوری بیان کرد: تمامی ناشران به غیر از انتشارات شباویز، نشر نظر و انتشارات پانیذ مهر ایرانیان، در شمار ناشران دولتی یا نیمه دولتی‌اند که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرنکفورت حضور می‌یابند. البته این امکان هم وجود دارد که ناشرانی به شکل کاملا مجزا از موسسه برای شرکت در نمایشگاه امسال اقدام کرده باشند که ما از حضور آن‌ها بی‌خبریم.

شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از هفدهم تا بیست‌ویکم مهرماه سال 1392 در كشور آلمان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها