یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
درخشش بسکتبال ایران از کتاب‌ سرچشمه گرفته است

رییس کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران ضمن تمجید از صعود مقتدرانه تیم ملی بسکتبال به رقابت‌های جهانی و حضور در دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا، این موفقیت‌ها را حاصل سال‌ها برنامه‌ریزی فدراسیون و تدریس بر پایه کتاب‌ها و سایر منابع آموزشی دانست و گفت: باید سرچشمه درخشش بسکتبال ایران را در کتاب‌ها و منابع آموزشی جست‌وجو کرد.-

محمود پورشریفی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پیشرفت ورزش بسکتبال در ایران و قدرت‌نمایی تیم ملی کشورمان در مسابقات آسیایی، بدون شک مرهون نگاه علمی و برنامه‌ریزی دقیق مسوولان فدراسیون است. حالا ایران به راحتی تیم‌هایی را از پیش رو بر می‌دارد که روزگاری در قاره کهن یکه‌تازی می‌کردند. این موفقیت‌ها ساده به دست نیامده است و باید سرچشمه درخشش بسکتبال ایران را در کتاب‌ها و منابع آموزشی این ورزش جست‌وجو کنیم. 

پیشکسوت بسکتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که «آیا حضور بازیکنانی مانند حامد حدادی و ارسلان کاظمی در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمنریکا (NBA) باعث سرعت بخشیدن به روند رو به رشد بسکتبال کشورمان شده است؟» توضیح داد: نمی‌توان اهمیت این موضوع را نادیده گرفت. به یقین، حضور بازیکنان ایرانی در سطح اول بسکتبال جهان، یکی از دلایل موفقیت‌های تیم ملی کشورمان است، اما عامل اصلی موضوع دیگری است. 

پورشریفی اضافه کرد: کمیته آموزش فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران هرچند وقت یک بار برای همه هیات‌های استانی کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی این ورزش را ارسال می‌کند و انتشار دانش بسکتبال در کشورمان باعث شده است سطح بسکتبال در همه نقاط ایران پیشرفت محسوسی داشته باشد. 

وی درباره سطح دانش مربیان ایرانی گفت: مهران شاهین‌طبع که اکنون در کادر فنی تیم ملی حضور دارد، به عنوان یکی از موفق‌ترین شاگردانم، دانش‌‌آموخته مقطع دکترای رفتار حرکتی است و دیگر مربیان تیم‌های ملی هم از فارغ‌التحصیل مقاطع مختلف رشته‌های متعد دانشگاهی‌اند. با این نگاه، قهرمانی در آسیا حق مسلم تیم ملی کشورمان است و تیم دیگری در قاره کهن به اندازه ایران سزاوار این افتخار نیست. 

تیم ملی بسکتبال ایران امروز(یکشنبه) در دیدار نهایی مسابقات جام قهرمانی ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی فیلیپین در این کشور می‌رود. ایران دیروز(شنبه) با کسب پیروزی برابر تیم ملی چین تایپه، جواز حضور در مسابقه فینال این رقابت‌ها و همچنین مرحله نهایی رقابت‌های جهانی را کسب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها