دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
تنوع بخش‌ها، ویژگی نمایشگاه قرآن و عترت است

رییس اتحادیه ناشران قم گفت: نخستین نمایشگاه قرآن و عترت قم از بخش‌های متنوع آثار مکتوب، نرم‌افزارهای علوم قرآنی، صنایع دستی و غرفه کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی تشکیل شده است. این تنوع، از ویژگی‌های بازر نمایشگاه قرآن و عترت قم به شمار می‌آیند._

حمید خرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این نمایشگاه برای نخستین‌بار در مجتمع ناشران قم برپا شده است و در آن ناشران قمی، پنج ناشر از بیروت و یک ناشر از کشور ترکیه آثار خود را عرضه کرده‌اند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه نظیر نرم‌افزار‌های علوم قرآنی، مراکز پژوهشی و انجمن‌ها و غرفه‌های تابلو فرش‌های دست‌بافت قرآنی، اظهار کرد: بخش ویژه این نمایشگاه به غرفه کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی اختصاص دارد. نسخ خطی 1300 سال پیش، ترمیم و اسکن آثار قدیمی که در کتابخانه این عالم بزرگ شیعی وجود دارند، در این غرفه در قالب میکروفیلم اجرا می‌شود که این برنامه با استقبال خوب بازدیدکنندگان هم روبه‌رو شده است.

رییس اتحادیه ناشران قم با بیان این‌که این نمایشگاه برای نخستین‌بار در استان قم برگزار شده است گفت: با توجه به تجربه نخست در برپایی این نمایشگاه، با رضایتمندی بازدیدکنندگان از نحوه برپایی نمایشگاه قرآن و عترت روبه‌رو شدیم.

وی ادامه داد: این مجتمع از هشت طبقه بهره می‌برد و امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم از تمام پتانسیل این مکان استفاده کنیم. همچنین برای رونق بیشتر نمایشگاه قرآن و عترت قم به مسوولان پیشنهاد خواهیم داد که از ناشران فعال سراسر ایران و بین‌المللی دعوت به عمل آید.

نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم تا چهارم مردادماه در مجتمع ناشران قم واقع در خیابان معلم برپا شده است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 24 از این نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط