سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
نخستین نشست «خانه قصه و افسانه‌ها» برگزار شد

نخستین نشست «خانه قصه و افسانه‌ها» در موسسه پژوهشی کودکان دنیا برگزار شد. در این نشست کارشناسان بر لزوم گردآوری و ترویج قصه‌ و افسانه‌های ایرانی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین نشست «خانه قصه و افسانه‌ها» عصر دیروز، دوشنبه، 17 تیر با حضور ناصر یوسفی، مسوول موسسه پژوهشی کودکان دنیا، مهناز رونقی و حوریه دهقان‌شاد، استادان دانشگاه رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مرکز پژوهشی کودکان دنیا برگزار شد. 

در ابتدای نشست یوسفی، مسوول موسسه پژوهشی کودکان دنیا اظهار کرد: این موسسه با هدف جمع‌آوری قصه و افسانه‌های ایران، «خانه قصه و افسانه‌ها» را راه‌اندازی کرد تا هویت فرهنگ ایرانی را در مهدکودک‌ها، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی گسترش دهد. این مرکز با هدف انتشار کتاب و فعالیت‌های دیگر سعی دارد به این موضوع مهم فرهنگی بپردازد.

یوسفی هدف اصلی موسسه پژوهشی کودکان دنیا را یادآور شد و گفت: در این پژوهشکده می‌کوشیم با همکاری گروهی از کارشناسان و متخصصان در حوزه قصه‌ها و افسانه‌ها تحقیق و پژوهش کنیم و دستاوردهای این تحقیقات را با جامعه آموزشی به ویژه والدین، مربیان و معلمان در میان بگذاریم.

وی گفت: از این پس «خانه قصه و افسانه‌ها» پایگاهی خواهد بود تا تنوع و روایت افسانه‌های مختلف را جمع آوری، طبقه بندی و برای استفاده در قالب کتاب آماده‌سازی کند.

مسوول مرکز پژوهشی کودکان دنیا در ادامه تاکید کرد: از همه کارشناسان،
متخصصان و پژوهشگران دعوت می‌کنم تا با حضور و عضویت در این مرکز تخصصی، ما را در پیشبرد اهداف فرهنگی موسسه یاری کنند.
 
وی افزود: مسوولان این موسسه آمادگی دارند تا از طرح‌های تحقیقی علاقه‌مندان حمایت‌های لازم را انجام دهند.

مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا از سال 1373 با هدف کمک به گسترش برنامه‌های مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال در ایران فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط