یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
داستان‌ کوتاه طنزنویس برجسته بریتانیا به ایران رسید

مجموعه داستان «موج جنایت در بلندینگز» اثر «پی جی وودهاوس» منتشر شد. وودهاوس، طنزنویس برجسته بریتانیایی در این کتاب دگرگونی‌های زندگی شخصیت اصلی داستان را که با شیوع بی‌قانونی در قصر به وجود آمده، روایت کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستانی از پی جی وودهاوس با عنوان «موج جنایت در بلندینگز» با ترجمه علی منصوری و در مجموعه‌ «داستان‌های مدرن کلاسیک» از سوی نشر «روزگار نو» منتشر شده است.

این در حالی است که محمد قصاع نیز به تازگی ترجمه این کتاب را به پایان رسانده است که البته کتاب وی هنوز به چاپ نرسیده است. 

وودهاوس یکی از مطرح‌ترین طنزنویسان بریتانیاست که در سال 1975 میلادی از دنیا رفت. از سال 2000 به افتخار پی جی وودهاوس جایزه‌ای به نام وی اهدا می‌شود که تنها جایزه ادبی طنز بریتانیاست. با این‌که از وی تعداد زیادی رمان، داستان‌ کوتاه، نمایشنامه‌ و اشعار و ترانه‌های غنایی بر جای مانده است، غیر از کتاب «موج جنایت در بلندینگز» فقط یک اثر دیگر از وی به فارسی ترجمه شده که «بهترین آواز» نام دارد.

در توضیح این کتاب آمده است: «این یکی از بامزه‌ترین داستان‌های وودهاوس با محوریت شخصیت داستانی‌اش «لرد امزورث» دست و پا چلفتی است که با شیوع بی‌قانونی، زندگی آرام او در میان گل‌های قصر بلندینگز و مطالعه رساله پرورش گراز دستخوش دگرگونی قرار می‌گیرد. در شکل‌گیری این ماجرا جین (خواهرزاده زیبای لرد)، یک تفنگ بادی و نشیمن‌گاه «بکستر» منفور (منشی سابق لرد) نقش دارند.»

مجموعه داستان «موج جنایت در بلندینگز» اثر پی جی وودهاوس با ترجمه علی منصوری در 96 صفحه و به بهای پنج هزار و 500 تومان از سوی نشر روزگار نو منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها