یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
سامانه نظام جامع تشویق پژوهشگران راه اندازی شد

زینب غیوری، کارشناس پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سامانه نظام جامع تشویق پژوهشگران به عنوان یک بانک اطلاعاتی از آثار محققان، می‌‌تواند با دایر شدن در سایت مراکز فرهنگی گوناگون، تولید علم کند.-

غیوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: سامانه نظام جامع تشویق پژوهشگران نهاد کتابخانه‌های عمومی با هدف تشویق محققان این سازمان از اول خرداد ماه امسال راه‌‌اندازی شد.

کارشناس پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این‌که تا کنون 30 پژوهشگر این نهاد برای ثبت‌نام در این سامانه و ارایه آثار تالیفی و مقاله‌های خود اقدام کردند، اظهار کرد: محدودیتی برای ارسال آثار تالیفی در بخش کتاب و مقاله سال گذشته از سوی مولفان و محققان این نهاد وجود ندارد.

وی افزود: پژوهشگران نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ارایه کتاب‌های تالیفی و مقاله‌های خود در سال جاری فقط باید با ثبت ذکر نام نهاد کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند و در مقاله و کتاب نام این نهاد ذکر شود. 

غیوری با اشاره به ارزیابی آثار تالیفی و مقاله‌های ارسال‌شده به این سامانه اظهار کرد: میزان ارتباط آثار تالیفی و مقاله‌ها با موضوع کتابخانه‌های عمومی سنجیده می‌شود و بر اساس امتیاز دریافتی،   مبلغی به عنوان پاداش به پژوهشگران داده می‌شود.

کارشناس پژوهش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: پژوهشگران در بخش ارسال کتاب‌های تالیف خود محدودیت موضوعی ندارند اما مقاله‌‌‌ها در بخش علمی - عمومی و یا علمی - تخصصی باید حداکثر سه عنوان باشد و بخش‌های علمی - ترویجی و علمی - پژوهشی محدودیتی برای ارسال ندارند.

وی با بیان این‌که هدف از راه‌اندازی این سامانه تولید علم در حوزه کتابخانه‌های عمومی و توجه به بخش پژوهش و تقویت متون و ادبیات در زمینه تالیف است، اظهار کرد: تهیه کتاب و مقاله درباره کتابخانه‌های عمومی کشور و شناخت بعد پژوهشی این موضوع از نگاه محققان از برنامه‌هایی است که می‌تواند در این سامانه به صورت تخصصی دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط