دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
توزیع 41 بسته کتاب در مدارس ‌ ایلام

كارشناس امور فرهنگي و فوق برنامه مديريت آموزش و پرورش شهرستان ايلام از توزیع 41 بسته کتاب در میان مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: این توزیع با هدف تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی و کتابخانه‌های کلاسی صورت گرفته است._

زهرا کریمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان ايلام میان دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به ترتیب 24، 7 و 10 بسته کتاب توزیع کرده است. هر بسته در مقطع ابتدایی میان 53 تا 63 جلد کتاب و در  مقاطع راهنمایی و متوسطه 66 جلد کتاب را در خود جای داده‌اند.

وی با بیان این‌که کتاب‌های مندرج در این بسته ها به حوزه‌های داستان، علمی، رمان، مذهبی و آموزشی مربوط می‌شوند گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مطالعه کتاب‌های مناسب، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با کتاب برای کاهش گرایش آن‌ها به برنامه‌های حاشیه‌ای که زمینه‌ساز انحراف آن‌ها هستند و همچنین تقویت توانمندی‌‌های علمی و فرهنگی دانش‌آموزان از دیگر اهداف توزیع این کتاب‌ها به شمار می‌آیند.

كارشناس امور فرهنگي و فوق برنامه مديريت آموزش و پرورش شهرستان ايلام افزود: امسال اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام با جود کمبود اعتبارات توانست با جذب مشارکت‌های مردمی در مدارس و با همکاری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام ،کتابخانه مجتمع ارشاد اسلامی استان ایلام و انتشارات زیتون استان تهران حدود 100 عنوان کتاب را با تخفیف 50 درصدی میان دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی توزیع کند.

کریمیان ادامه داد: این اداره همچنین توانست در سال جاری با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و سازمان تبلیغات اسلامی این استان، بیش از 10 هزار جلد کتاب رایگان را در اختیار مدارس مقاطع مختلف تحصیلی قرار دهد. توزیع این 10 هزار جلد کتاب همچنان ادامه دارد اما در فصل تابستان متوقف می‌شود و دوباره در آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط