سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
خلعتبری: تعداد مخاطبان نمایشگاهی ما مانند همیشه بود

فریده خلعتبری، مدیر مسوول انتشارات شباویز و ناشر برگزیده این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: از آن‌ جایی که انتشارات ما مخاطبان خود را دارد، در نمایشگاه با کاهش فروش نسبت به گذشته روبه‌رو نبودیم و مخاطبان با آگاهی از آثار به این غرفه مراجعه می‌کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، خلعتبری،در ابتدا دیدگاه‌هایش را درباره وضعیت غرفه‌های کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب تهران، عنوان کرد و گفت: در این دوره هم مانند دوره‌های پیشین، غرفه‌های کودک و نوجوان شرایط خوبی نداشتند.

وی افزود:‌ نبود امکانات رفاهی، گرمای بیش از حد غرفه‌ها، بهداشتی نبودن محیط غرفه‌ها و استقبال کمتر نسبت به سال‌های گذشته، مسایلی هستند که در این دوره از نمایشگاه نیز ناشران و بازدیدکنندگان این غرفه‌ها را آزار دادند.

خلعتبری درباره استقبال بازدیدکنندگان نیز گفت: از آن ‌جایی که انتشارات ما مخاطبان خود را دارد، با کاهش فروش نسبت به گذشته روبه‌رو نبودیم و مخاطبان با آگاهی نسبت به آثار به این غرفه مراجعه می‌کردند.

نویسنده کتاب «الاکلنگ» یادآورد شد: بهتر است برای برگزاری دوره‌های بعدی نمایشگاه، به نخستین دوره‌ها رجوع شود تا شاید ناشران به دوران خوش گذشته خود بازگردند. من از مسوولان نمی‌خواهم نمایشگاه کتاب تهران همچون نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت و یا نمایشگاه‌های دیگر برگزار شود، اما فکر می‌کنم با تامل بیشتر در محل برپایی نمایشگاه کتاب بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند. 

«پرنده گیج» نوشته کامبیز کاکاوند، «نهنگ کوچولو» به قلم لیسا جمیله برجسته، «دختر خورشید، سردار رشید» از محمدرضا یوسفی، «بابای من با سس خوشمزه است» نوشته نوید سیدعلی‌اکبری، «یک قول کلاغی و یک قول موشی» از فاطمه مشهدی‌رستم، «قصه‌های غار» و «روز شکار» نوشته مرجان کشاورزی‌آزاد، «الاکلنگ»، «خورشید شب» و «زود خیلی زود» نوشته خودم، «الاغ هیزم‌شکن» به قلم نویده گوگانی و «شاه شکمو» از فاطمه سرمشقی، کتاب‌های بودند که از سوی نشر شباویز در نمایشگاه امسال عرضه شدند. 

بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.  

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط