دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
استفاده از پرچم در طراحی کتاب‌های آموزشی

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت آموزش نسل‌های آينده در حوزه عناصر هویت ملی و دینی، به فعالیت در زمینه تدوین کتاب‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: استفاده از پرچم در طراحی کتاب‌های آموزشی و همچنین در مناسبت‌ها یا نصب آن در سطح شهر می‌تواند بستر را برای آموزش نسل‌های آینده فراهم کند._

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام محمد باقری در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره پرچم، مهمترین نقش پرچم در زندگی مردم را آرامش‌بخشی به آن‌ها توصیف کرد و گفت: برافراشتگی پرچم در سطح شهر غیرت و آزادگی ملت ایران را یادآور می شود؛ بنابراین نیازمند تهیه منابع مختلف و به ویژه کتاب در این زمینه‌ایم.

وی ضمن تأیید برپایی جشنواره‌ای با عنوان پرچم گفت: در برپایی چنین جشنواره‌‌هایی باید این نکته را مدنظر قرار داد که پرچم نماد ملی و مذهبی ماست.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید از جداسازی نمادهای ملی از مذهبی پرهیز شود اظهار کرد: توصیه می‌کنم هنرمندان و خالقان آثار به جنبه‌های ملی و مذهبی توامان توجه کنند تا با در نظر گرفتن این نکات، چنین جشنواره‌هایی با مضامین هویتی برپا شود.

حجت‌الاسلام باقری برگزاری جشنواره‌ با موضوع پرچم را در افزایش درک و برانگیختن احساسات مردم نسبت به ملیت و دین مؤثر دانست و گفت: انتظار این است که خروجی چنین جشنواره‌ای به تقویت بنیه ملی و مذهبی ایرانیان بینجامد. متأسفانه امروز برخی جشنواره‌ها خروجی مشخصی ندارند اما این جشنواره به طور خاص می‌تواند فرصتی برای بروز خلاقیت‌ها و ظهور علایق افراد نسبت به دین و ملیت‌شان باشد.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد فرصت دارند آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فردوس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط