سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
بنیاد حکمت اسلامی صدرا با 14 کتاب جدید در راه است

بنیاد حکمت اسلامی صدرا با 130 عنوان کتاب حوزه فلسفه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. از این تعداد، 14 عنوان کتاب جدید طی یک سال اخیر به چاپ رسیده‌اند.-

فرشید شریعتمداری، مدیر انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر عنوان کرد: همچنین مجموعه مقالات همایش‌های بنیاد و آثار ملاصدرا که ترجمه و تصحیح شده‌اند، در میان آثار نمایشگاهی بنیاد قرار گرفته‌اند. 

وی افزود: از 40 اثر ملاصدرا تاکنون 38 عنوان در بنیاد تصحیح و ترجمه و چاپ شده‌اند و تنها دو عنوان دیگر از این مجموعه به چاپ نرسیده‌اند. 

مدیر انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا با تخصصی خواندن کتاب‌های این بنیاد اظهار داشت: موضوع همه آثار بنیاد، در حوزه تخصصی فلسفه است و به همین دلیل، مخاطبان خاص خود را هم دارد. البته تعدادی کتاب در سطح کارشناسی ارشد و دکتری هم داریم و برای حمایت از سایر آثار این حوزه، تعدادی از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری را که از نظر علمی و موضوعیت با اهداف بنیاد تطابق داشته باشند، به صورت کتاب چاپ می‌کنیم. 

وی درباره معرفی برخی از جدیدترین آثار منتشر شده از سوی بنیاد گفت: از  مهم‌ترین آثار جدید منتشر شده می‌توان به «قرآن و حقایق پیرامون آن، محصل افکار صدر‌المتالهین، خداشناسی، سیر حکمت در ایران و جهان و چاپ دوم المظاهر ‌الاهیه» اشاره کرد. 

شریعتمداری استقبال از مجموعه نمایشگاهی بنیاد صدرا در دوره‌های پیشین نمایشگاه تهران را بسیار خوب و رضایت‌بخش خواند و افزود: کتاب‌های زندگینامه و کتاب‌هایی که به معرفی ملاصدرا و آثارش می‌پردازند، با استقبال عمومی بیشتری مواجه می‌شوند که از آن جمله می‌توان به «زندگی‌نامه ملاصدرا» که شرح کاملی از زندگی ملاصدرا است و همچنین «حکمت متعالیه» تالیف آیت‌الله سید‌محمد خامنه‌ای که به زندگینامه مختصر ملاصدرا اختصاص دارد، اشاره کرد. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مدت 10 روز از 11 تا 21 اردیبهشت 92 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط