سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
راه‌اندازی 9 ایستگاه مطالعه در استان خراسان جنوبی تا شهریور ماه

علیرضا عرب، کارشناس ایستگاه‌های مطالعه استان خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی تاپایان شهریور ماه دارای 9 ایستگاه مطالعه خواهد شد. اکنون شهرستان بیرجند دارای سه ایستگاه مطالعه است.-

عرب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: دو سازه دیگر این ایستگاه‌های مطالعه در مرکز استان، شهرستان بیرجند تا پایان اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد و شهرستان‌های طبس، فردوس و قائن سهمیه راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه را دریافت کردند که تا شهریور ماه راه‌اندازی می شوند.

وی اظهار کرد: در فاز نخست 21 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه بیمارستان‌های شهید رحیمی، امام رضا(ع) و مسجد امام حسین(ع) بیرجند توزیع شد و مردم هفت هزار و 300 جلد کتاب را در طول دو ماه به امانت بردند و به طور متوسط در این استان نسبت برگشت کتاب‌ها پنج به سه است.

کارشناس ایستگاه‌های مطالعه استان خراسان جنوبی درباره میزان استقبال از این ایستگاه‌ها در استان خراسان جنوبی گفت: سه هزار و 900 جلد کتاب ویژه گروه سنی کودکان و نوجوان از این ایستگاه‌های مطالعه امانت گرفته شده و سایر مراجعه‌های مخاطبان مربوط به کتاب‌های گروه بزرگسال می‌شود.

عرب اظهار کرد : فاز نخست و آزمایشی افتتاح ایستگاه‌های مطالعه مراکز استان‌ها دهه فجر سال گذشته به صورت سراسری در خراسان جنوبی افتتاح شد.

کارشناس ایستگاه‌های مطالعه استان خراسان جنوبی با بیان این‌که در این ایستگاه‌های مطالعه 15 عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات، تاریخ، رمان،داستان ایرانی، علوم و فنون و کودکان و نوجوانان وجود دارند، اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه استان خراسان جنوبی دارای 9 ایستگاه مطالعه خواهد شد.

وی  درباره نحوه انتخاب مکان و جانمایی این ایستگاه‌های مطالعه گفت :با توجه به شبانه‌روزی بودن مراکز درمانی، استقرار ایستگاه‌های مطالعه در این مکان‌‌ها بسیار مناسب دیده شد. در صورتی که مساجد به دلیل فاصله زمانی که بسته هستند، امکان مراجعه کمتری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط