دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
ماجرای دشمنی «موش و گربه» به روایت مصطفی رحماندوست

کتاب «موش و گربه» به روایت مصطفی رحماندوست از سوی انتشارات پیدایش به بازار کتاب آمد. این کتاب درباره افسانه تمثيلي موش و گربه شيخ بهايي، نويسنده قرن يازدهم هجري و ماجرای دشمني موش و گربه است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، افسانه تمثيلي موش و گربه شيخ بهايی، نويسنده قرن يازدهم هجری، داستان دشمنی موش و گربه است که مصطفی رحماندوست آن را بازنویسی و محمدعلی بنی‌اسدی تصویرگری کرده است.

حکایت موش باهوش و گربه ناقلا، در حقیقت حکایت من و شماست؛ حکایتی که از سال‌های سال پیش، بسیاری از اهل اندیشه و نویسندگان درباره آن مطالب مختلفی نوشته‌اند. موش و گربه شیخ بهایی دو موجود ناقلا هستند که هر يك از آن‌ها کوشش مي‌كند با ذكاوت بيش‌تري كه هنگام قصه‌گويي به خرج مي‌دهد ديگری را با نیرنگ و حيله‌گری اغفال كند. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 

«آفتابه که کم‌کم از آب پر می‌شد، قل‌قل می‌کرد. روباه فکر کرد که آفتابه ناله می‌کند. پشت سر هم به آفتابه می‌گفت: ساعتی پیش نعره می‌کشیدی و می‌ترساندی، اما حالا به عجز و ناله افتاده‌ای؟ جواب  ‌های،هوی است. پس حالا برو ته دریا تا غرق بشوی و بمیری. این حق کسی است که روباه را آزار می‌دهد و انار را برایش زهرمار می‌کند. آفتابه پر از آب شد و سنگین شد. به ته دریا رفت و روباه را هم با خودش به ته دریا کشید.»

«موش و گربه» با 72 صفحه مصور، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت دو هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط