پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
«تاریخ تشیع» آیینه‌وند را در نمایشگاه کتاب بخوانید

صادق آیینه‌وند از عرضه اثر جدید چهار جلدی خود با نام «تاریخ تشیع» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این اثر بر مبنای شیوه تحلیلی جدید و بر اساس منابع دست اول نگاشته شده است.-

آیینه‌وند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از تالیف اثر چهار جلدی خود با نام تاریخ تشیع خبر داد و گفت: این اثر مراحل پایانی آماده‌سازی و انتشار خود را می‌گذراند و در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. 

استاد تاریخ اسلام دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: «تاریخ تشیع» ویژه مخاطبان جوان به نگارش درآمده است و دوره تاریخی صدر اسلام تا زمان غیبت کبری را شامل می‌شود و بر مبنای شیوه تحلیلی جدید و بر اساس منابع دست اول از نیمه دوم قرن دوم به بعد نگاشته شده است. 

وی اظهار کرد: تحلیل و بررسی وقایع تاریخی در این کتاب به گونه‌ای است تا بتواند پاسخگوی پرسش‌های روز جوانان باشد. 

صادق آیینه‌وند از استادان تاریخ اسلام کشور، دارنده کرسی استاد نمونه کشور، برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان و برنده جایزه علامه طباطبایی است. وی در چندین کنگره بین المللی به عنوان داور و عضو هیات علمی حضور داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به تاریخ پزشکی در اسلام، سید جمال‌الدین اسدآبادی، خوارزمی، امام خمینی(ره) و فرهنگ عاشورا اشاره کرد. 

ادبیات انقلاب در شیعه، پژوهش‌هایی در تاریخ و ادب، تاریخ‌نگاری در اسلام، علم تاریخ در گستره تمدن اسلامی، قیام‌های شیعه در تاریخ اسلام از آثار وی به زبان فارسی و «الأدب السیاسی الملتزم فی الاسلام» و «من أدب التشیع با الخوارزم» از  آثار عربی و خاندان وحی در احادیث اهل سنت، سلسله زنان بزرگ صدر اسلام، شک و شناخت(ترجمة المنقذ من الضلال)، مالک بن نبی اندیشمند مصلح و مشکاةالأنوار (امام محمد غزالی) از  ترجمه‌های این اندیشمند است. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مدت 10 روز از تاریخ 11 تا 21 اردیبهشت میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط