چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
بررسی راهکارهای مقابله با عرفان‌های کاذب در نمایشگاه تهران

حمزه شریفی‌دوست از ویراستاری کتاب «عرفان‌های کاذب؛ راه‌های گسترش و راهکارهای مقابله» خبر داد. به گفته وی، این کتاب به احتمال بسیار به نمایشگاه کتاب امسال در تهران می‌رسد.-

حجت‌الاسلام ‌و‌المسلمین حمزه شریفی‌دوست در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این کتاب از سوی دانشگاه معارف اسلامی وابسته، به نهاد رهبری در دانشگاه‌ها منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع کتاب در این باره است که عرفان‌های کاذب چگونه در کشور رخنه کرده‌اند و ابزارهای گسترش آن چگونه بوده است. همچنین در این کتاب درباره این‌که چه ابزارهایی برای مقابله با عرفان‌های کاذب وجود دارد، صحبت شده است. 

به گفته این نویسنده، این کتاب اکنون در مرحله ویراستاری قرار دارد و احتمالاً به نمایشگاه کتاب بیست‌ و ششم برسد.

وی همچنین با اشاره به اثر دیگر خود که در سال 91 و با موضوع عرفا‌ن‌های کاذب منتشر شده، گفت: «کاوشی در معنویت‌های نوظهور» عنوان این کتاب است که به بررسی ده جریان فعال در ایران می‌پردازد.

وی افزود: در این کتاب عرفان حلقه، پائولو کوئلیو، وین دایر، اکهارت توله، شیطان‌پرستی، قانون جذب، یوگا، اشو، دالایی لاما و عرفان سرخپوستی به عنوان 10 جریان نوظهور معنوی در ایران بررسی شده‌اند.

شریفی‌دوست اظهار کرد: برخی افراد که در دام عرفان‌های جدید افتاده‌اند، فکر می‌کنند که این جریان‌ها با آموزه‌های اسلامی سازگاری دارد، در حالی که این‌گونه نیست و این جریان‌ها با آموزه‌های دینی ما ناسازگارند.

وی با اشاره به این‌که این اثر برای آگاهی بخشی به افراد درباره عرفان‌های کاذب تاثیرگذار خواهد بود، یادآور شد: کتاب حاضر با شمارگان دو هزار جلد و بهای 80 هزار ریال از سوی انتشارت صهبای یقین منتشر شده است.

بيست و ششمین نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 11 تا 21 ارديبهشت در مصلاي امام خميني (ره) برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط