چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
اقدامات اولیه راه‌اندازی بخش‌های جانبی نمایشگاه کتاب انجام شده است

معاون علمي ـ فرهنگي بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران شاهد بخش‌های جانبی متعددی خواهیم بود که اقدامات اولیه راه‌اندازی این بخش‌ها در مصلای امام خمینی(ره) با موفقیت انجام شده است.-

همایون امیرزاده با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: امسال بخش مربوط به شهید استادمرتضی مطهری که مورد تاکید شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز است، متفاوت و جذاب برپا خواهد شد. در این بخش علاوه بر راه‌اندازی موزه از وسایل شخصی استاد مطهری، بخشی از آثار تجسمی هنرمندان درباره افکار و اندیشه‌های این شخصیت علمی و فرهنگی به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران تلاش خواهد شد تا تازه‌های نشر مرتبط با افکار و اندیشه‌های شهید استاد مرتضی مطهری رونمایی شوند.

معاون علمي ـ فرهنگي بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران افزود: همچنین در این دوره می‌کوشیم تا جایگاه‌های ویژه‌ای با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات بازدیدکنندگان درباره افکار و اندیشه‌های شهید استادمرتضی مطهری راه‌اندازی شوند.

امیرزاده عنوان کرد: در بخش مربوط به شهید استادمرتضی مطهری درباره مهم‌ترین نیاز و مباحث روز جامعه و همچنین مباحث مرتبط با تمدن اسلامی به برپایی نشست‌های تخصصی در سرای اهل قلم اقدام خواهیم کرد.

وی از «پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد» به عنوان بخش جانبی دیگر بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یاد کرد و گفت: این بخش به عنوان یکی از بخش‌های مهم این دوره از نمایشگاه کتاب تهران می‌کوشد تا نتیجه پنجاه سال مبارزات حق‌طلبانه ملت مسلمان ایران را به نمایش بگذارد.

معاون علمي ـ فرهنگي بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بیان کرد: در بخش دیگر این دوره از نمایشگاه کتاب تهران میزبان شاعران برجسته کشور در قالب راه‌اندازی نشست‌ها و شب‌های شعر با عنوان «بزم کلمات» خواهیم بود. این اقدام توسط دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

امیرزاده اظهار کرد: در حوزه چاپ و نشر نیز پیشنهاد‌های قابل توجهی ارایه شده است که کلیات آن به تصویب شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسیده‌اند. در راستای این پیشنهادها قرار بر این شد تا بخش مجزایی به این حوزه در نمایشگاه کتاب تهران اختصاص داده شود.

وی در پایان گفت: بازدیدکنندگان در این بخش با فرآیند چاپ کتاب و همچنین روش‌های سنتی و مدرن تولید کتاب آشنا می‌شوند. همچنین در این بخش نشست‌های تخصصی مربوط به صنعت چاپ و نشر برگزار می‌شود.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از یازدهم تا بیست‌ یکم اردیبهشت ماه سال 1392 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط