دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
ارایه 175 کتاب درباره دیار نصف جهان

175 عنوان کتاب با موضوع اصفهان و اصفهان‌شناسی از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در هشتمین نمایشگاه کتاب این استان ارایه می‌شود.-

رییس انتشارات و تولیدات فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تاکنون بیش از 275 عنوان کتاب در این موسسه منتشر شده‌اند که به دلیل محدودیت فضا نمی‌توان تمام آن‌ها را به نمایشگاه آورد.

اکرم قپانچی افزود: مجموعه‌ای از جدیدترین کتاب‌های این انتشارات با موضوع اصفهان‌ و اصفهان‌شناسی برای نخستین بار در نمایشگاه استانی عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به یکی از این آثار، اظهار کرد: کتاب «شهری بر هامون نهاده» با نگاهی به وضعیت تاریخ، صنعت و جغرافیای اصفهان به قلم دکتر محمد حسین ریاحی یکی از این آثار است.

قپانچی یادآور شد: کتاب «قباله کارگزاری اصفهان» نیز درباره اصفهان و قباله‌های تاریخی اثری از دکتر محمد نورایی از دیگر آثار ما در نمایشگاه استانی خواهد بود.

وی از ارایه کتاب دو جلدی «اسناد بلدیه اصفهان» نیز خبر داد و گفت: این کتاب شامل اسنادی از سال‌های پیش در شهرداری و بلدیه می‌شود که به همت جمعی از کارمندان شهرداری اصفهان گردآوری شده‌اند.

به گفته قپانچی، کتاب «شهر‌نشینی، محیط زیست و سلامت» شامل مجموعه مقالاتی است که از سوی دبیرخانه پژوهش‌های شورای شهر اصفهان گردآوری شده‌اند. این کتاب نیز در نمایشگاه استانی کتاب اصفهان ارایه خواهد شد.

رییس انتشارات و تولیدات فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های استانی گفت: آشنایی با ناشران استانی و کشوری و زمینه‌سازی برای ایجاد تعامل و همفکری با آن‌ها، از  دستاوردهای این نمایشگاه‌ به شمار می‌آیند.

وی با بیان این‌که بهتر است نمایشگاه استانی کتاب در فصل پایانی سال برگزار نشود، اظهار کرد: در ماه‌های پایانی سال اغلب مردم دغدغه خرید کتاب ندارند و بیشتر به دنبال تامین خوراک و پوشاک خود هستند. اگر این نمایشگاه‌ در ماه‌های دیگر برگزار شود، بازدهی بیشتر و مناسب‌تری خواهد داشت.

هشتمین نمایشگاه استانی کتاب اصفهان دهم تا پانزدهم اسفند ماه در این شهر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط