پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
خدمات کتابخانه‌های استان اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل از افزایش تعداد کتابداران و نیروی انسانی کتابخانه‌های این استان خبر داد.-

صادق فرهمند امین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اسفندماه امسال آزمونی برای استخدام نیروی انسانی در کتابخانه‌های سراسر ایران برگزار خواهد کرد که به وسیله این آزمون 30 نیروی جدید به کارمندان اداره کتابخانه‌های این استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کتابخانه‌های استان اردبیل براساس شاخص‌های امور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعداد نیروی مورد نیاز خود را ارزیابی کرده است و این شاخص‌ها بر حسب جمعیت، پراکندگی کتابخانه‌ها در سطح استان، درجه کتابخانه‌ها و تعداد شیفت کاری کتابخانه‌ها تعیین می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: اینک این اداره به 26 کتابدار و چهار نیروی انسانی نیاز دارد که در آزمون نهاد کتابخانه‌ها این نیازها تامین خواهند شد.

وی افزود: افراد علاقه‌مند برای استخدام در کتابخانه‌های این استان علاوه بر بومی بودن باید واجد شرایطی مانند مدرک تحصیلی دست‌کم کارشناسی در رشته‌های کتابداری، امور کتابداری، الهیات، ‌معارف، تاریخ، زبان و ادبیات فارسی، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مدرک بالای سطح دو حوزوی باشند.

فرهمند امین عنوان کرد: همچنین با تامین نیروی کتابدار، بخش‌های نابینایان، کودک و کتابخانه سیار نیز از این ظرفیت‌ها بهره‌مند خواهند شد. 

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود با اطلاع‌رسانی که در سطح استان به کمک نشریات، صدا و سیما و محافل عمومی صورت گرفته، از آزمون استخدامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور استقبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط