یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
«ارتش و چمران» به پیشنهاد امیر ناصر آراسته نوشته شد

علیرضا پوربزرگ وافی کتاب «ارتش و چمران» را برای چاپ به انتشارات هیات معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی سپرد. وی این کتاب را به پیشنهاد امیر ناصر آراسته، رییس هیات معارف جنگ نوشته است.-

علیرضا پوربزرگ وافی درباره اثر در آستانه انتشار خود به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «ارتش و چمران» را به سفارش امیر سرتیپ ناصر آراسته به عنوان رییس هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و همرزم شهید چمران نوشته‌ام.

وی افزود: با توجه به اطلاعات اندکی که درباره همراهی شهید دکتر مصطفی چمران و نیرو‌های ارتشی در سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نبردهای دفاع مقدس موجود بود، تالیف این اثر با منابع محدودی روبه‌رو بود و به دشواری در طول نزدیک به دو سال نوشته شد. 

خالق کتاب «پل شناور» درباره چگونگی گردآوری اطلاعات در زمینه موضوع اثر جدیدش توضیح داد: من در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از محافظان شهید چمران در محل دانشگاه جندی‌شاپور و استانداری اهواز و با افراد بسیاری در این زمینه آشنا بودم. با 50 همرزم شهید چمران در این‌باره گفت‌و گو کردم. 

کتاب‌های «افلاکیان زمین»، «بینش و نیایش»، «مرگ از من فرار می‌کند» و «مدرسه عشق» از  آثاری بوده‌اند که پوربزرگ وافی به عنوان منبع از آن‌ها بهره برده و سرهنگ محمد‌علی شریف‌النسب، امیر سیاوش جوادیان و امیر سعید پورداراب از افسران برجسته ارتش‌اند که برای تالیف کتاب با آن‌ها گفت‌و گو شده است.
 
خالق کتاب «اهالی آسمان» درباره چگونگی همراهی شهید چمران و نیرو‌های ارتشی گفت: دکتر چمران در سال 1358 در میان نیرو‌های تکاور ارتشی حاضر شد و زمانی که به‌ عنوان وزیر دفاع به میان ارتشی‌ها آمد رفتار خاصی داشت که باعث شد افسران ارتش دارای ابهت کاری شوند. 

پوربزرگ وافی با بیان این‌که «ارتش و چمران» نام احتمالی این کتاب است، درباره فصل‌بندی این کتاب توضیح داد: این اثر در شش فصل «چمران در غرب»، «چمران در سوسنگرد»، «چمران در جنوب»، «چمران در دهلاویه»، «بیوگرافی» و «چمران در ارتش» تدوین شده است. 

وی در پایان گفت: کتاب «ارتش و چمران» در 153 صفحه، به صورت مصور و از سوی انتشارات هیات معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها