شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
سرانجام جایزه ادبی «شمس» مشخص نیست

مدیرعامل انجمن نویسندگان استان البرز با اشاره به تعویق در زمان برگزاری اختتامیه جایزه ادبی شمس به عنوان نخستین جایزه ادبی این استان، گفت: اگرچه آثار متعددی به جشنواره ارسال شده‌اند ولی به دلیل تامین نشدن منابع مالی، ساماندهی آن نیمه‌تمام باقی مانده است.-

محمدعلی خبیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: پیش از این قرار بود اختتامیه مراسم در شهریور ماه برگزار شود اما این زمان به دلایل مختلف به تعویق افتاد.

وی افزود: ابتدا بنا بود این جشنواره فقط به صورت استانی برگزار شود ولی با توجه به استقبال خوب نویسندگان استان‌های دیگر، قرار شد آن را در دو بخش استانی و کشوری برگزار کنیم.

خبیر با بیان این‌که این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد استان البرز و موسسه فرهنگی هنری مهر و ماه به نمایندگی از انجمن برگزار می‌شود، گفت: انجمن مسوولیت مالی و تامین اعتبارات را نداشته و فقط مدیریت علمی و داوری آثار را بر عهده داشته است.

وی اظهار کرد: حدود 500 اثر در سه بخش «پیامکی»، «کوتاه کوتاه» و «کوتاه» به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری این آثار نیز انجام شده است که امیدواریم با حمایت مسوولان روند اجرایی آن تسریع شود.

خبیر در بخش دیگر سخنان خود به فعالیت‌های این انجمن اشاره کرد و یادآور شد:‌ عمده فعالیت‌های ما برگزاری کلاس‌های آموزشی داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی و برگزاری جلسات هفتگی نقد داستان و کتاب است.

به گفته وی،‌ در طول سال همایش‌ها و داستان‌هایی با موضوع ادبیات داستانی نیز به مناسبت‌های مختلف از سوی این انجمن برگزار می‌شوند.

انجمن نویسندگان استان البرز از سال 1386 زیر نظر اداره شعر و ادب فرهنگ ارشاد فعالیت خود را آغاز کرده است و حدود 150 نفر عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط