شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
«رسول‌ صبح» کودکان را به روز‌های انقلاب می‌برد

کتاب «رسول صبح» عنوان هشتمین مجلد از مجموعه زندگی مصور امام خمینی(ره) در قالب داستان تصویری (کمیک‌استریپ) برای گروه سنی ب و ج منتشر شده است. این کتاب در بر دارنده روایتی از روز‌های پرشکوه آستانه پیروزی انقلاب اسلامی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نگارش متن داستان تصویری «رسول صبح» بر عهده محمد اجاقی بوده و تصویرگری آن را سید حسن سلطانی و سحر فتاحی به انجام رسانده‌اند.

این داستان با ورود امام خمینی(ره) به میهن در دوازدهمین روز بهمن‌ماه سال 1357 آغاز می‌شود و صحنه‌هایی از چگونگی استقبال مردم از امام خمینی(ره) مانند پارچه‌نوشته‌های «خوش‌آمدی امام» یا چیدن گل در مسیر عبور امام (ره)، در قالب تصاویر آمده‌اند. 

پس از این به مهم‌ترین وقایع روز‌های نخستین ورود امام(ره) به میهن مانند بیعت همافران با امام(ره) و حکومت‌نظامی‌های بی‌نتیجه از سوی رژیم پهلوی پرداخته می‌شود و تصویرگران کتاب به شیوه‌ای گویا به بیان آن‌ها پرداخته‌اند. 

در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی و سفر امام(ره) به شهر قم روایت می‌شود و دامنه وقایع زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی به روز دوازدهم فروردین‌ماه سال 1358 و رای مردم ایران به تایید استقرار نظام جمهوری اسلامی می‌رسد. 

برگزیده سخنرانی‌های سخنان امام (ره) در کنار تصاویر، روند استقرار نظام جمهوری اسلامی را و اهداف امام(ره) و انقلاب و مهم‌ترین آسیب‌های نظام پهلوی را نشان می‌دهد. 

تصاویر کتاب «رسول صبح» وقایع پس از پیروزی انقلاب را تا تسخیر لانه جاسوسی(سفارت) آمریکا، پیگیری‌های امام خمینی(ره) از احوال خانواده‌های انقلابی و بستری شدن ایشان در بیمارستان قلب دنبال می‌کنند. 

این کتاب را انتشارات عروج در قطع خشتی و 43 صفحه، با شمارگان سه‌هزار نسخه و به بهای 48‌ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها