سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
نشست علمی «بایدها و نبایدهای نگارش» برگزار می‌شود

کانون نویسندگان قم با همکاری انجمن قلم حوزه قم نشست علمی «بایدها و نبایدهای نگارش» را همزمان با اختتامیه پانزدهمین دوره آموزشی کلاس‌های کانون نویسندگان قم برگزار می‌کند._

هادی ربانی،‌ عضو هیات مدیره کانون نویسندگان قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: نشست علمی «بایدها و نبایدهای نگارش» با هدف بررسی و آسیب‌شناسی این مقوله مهم و همچنین برداشتن گامی در جهت اعتلای فرهنگ نگارش برپا می‌شود. این نشست پنجشنبه(28 دی‌ماه) در مجتمع فرهنگی آموزشی طلوع مهر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در نشست علمی «بایدها و نبایدهای نگارش» استادان، دانش‌آموختگان کانون نویسندگان قم و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات و هنر شرکت خواهند کرد. همچنین محمد اسفندیاری، به عنوان سخنران ویژه این مراسم است. اسفندیاری از نویسندگان صاحب آثار فراوان به ویژه در حوزه ادبیات و نگارش به شمار می‌آید.
 
عضو هیات مدیره کانون نویسندگان قم با بیان این‌که در این مراسم علاقه‌مندان ادبیات فارسی و هنر نگارش با هنجارهای موجود در نویسندگی و نگارش آشنا می‌شوند گفت: همچنین در نشست علمی «بایدها و نبایدهای نگارش» از نفرات برگزیده کلاس‌های آموزشی دوره پانزدهم این کانون تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: در پانزدهمین دوره این کلاس‌ها افزون بر 200 نفر از خواهران و برادران در شش رشته آموزشی به تحصیل پرداختند. این دوره کلاس‌های آموزشی نویسندگی، ویراستاری، داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، روش تحقیق و روش تصحیح متون در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته با حضور استادان سرشناس برگزار شد. اختتامیه این دوره آموزشی همزمان با برگزاری نشست علمی «بایدها و نبایدهای نگارش» انجام می‌شود.  

ربانی عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌های کانون نویسندگان قم باید دست‌کم دارای مدرک دیپلم یا گواهی اشتغال به تحصیل سطح یک حوزه علمیه باشند. در پایان دوره هم به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره مقدماتی یا تکمیلی یا کارگاهی ارایه می‌شود.

وی بیان کرد: کانون نویسندگان قم تاکنون کتاب‌هایی مانند «آیین قلم»، «اخلاق نگارش» و «نوشتن در جزایر پراکنده» را روانه بازار نشر کرده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های دوره شانزدهم کانون نویسندگان قم از ابتدای بهمن‌ماه امسال با مراجعه به محل این کانون،واقع در انتهای خیابان دورشهر، نبش میدان رسالت، مجتمع فرهنگی آموزشی طلوع مهر ثبت‌نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط