یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۲
خدمتگزاری بی‌منت به خلق خدا از وظایف مدیران است

علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه برخی مدیران و مسوولان معاونت فرهنگی این وزارتخانه خدمتگزاری بی‌منت به خلق خدا را از وظایف مدیریت دانست و گفت: اگر می‌خواهیم در سازمان‌ها و مراکز مختلف روز به روز پیشرفت داشته باشیم باید ارتباط معنوی خود با خدا و ائمه اطهار(ع) را تقویت کنیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم تودیع داریوش رضوانی و معارفه همایون امیرزاده به عنوان مشاور اجرایی جدید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراسم تودیع یوسف افراش و معارفه احمد علمشاهی به عنوان مدیرکل جدید دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه (24 دی ماه) در سالن جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

اسماعیلی در این مراسم با استناد به فرمایش حضرت علی (ع) اظهار کرد: چهره متبسم یکی از صفات انسان مومن است. همچنین انسان مومن می‌کوشد تا غم و اندوه را در قلب خود محفوظ ‌کند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیریت‌ها به عنوان یک امانت یاد کرد و گفت: خوشا به حال کسی که شیوه امانتداری را به نحو احسن انجام می‌دهد. 

وی بیان کرد: مدیریت‌ها تکلیفی بر گردن افراد است تا با استفاده از توانی که در اختیار دارند بتوانند فعالیت‌ها و وظایف را به صورت شایسته انجام دهند و در نهایت با فراغ بال این جایگاه و سمت را به مدیر بعدی تحویل دهند.

اسماعیلی ادامه داد: از همان روز‌های نخست ورودم به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی خوب مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران این بخش مواجه شدم. با همکاری همین عزیزان توانستیم اقدام‌های خوبی را با وجود کمبود اعتبارات انجام دهیم که از آن میان می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب در استان‌های سراسر کشور با همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اشاره کرد. 

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش گفت: همچنین در این مدت توانستیم زمینه‌های حضور پرشور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را فراهم کنیم. برگزاری انواع جشنواره‌ها و جوایز مانند جایزه کتاب فصل از دیگر اقدام‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اکنون نیز می‌کوشیم تا زمینه‌های برپایی جایزه کتاب سال، جایزه جهانی کتاب سال و جایزه پروین اعتصامی را فراهم کنیم.

وی برپایی هرچه باشکوه برنامه‌های هفته کتاب را از دیگر اقدام‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: اکنون نتایج برنامه‌های هفته کتاب در حال ارزیابی‌اند و به زودی به جامعه مطبوعاتی ارایه خواهند شد.

اسماعیلی اظهار کرد: از مطیوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف می‌خواهم تا از حاشیه‌ها فاصله بگیرند و خوبی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را برجسته کنند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این مدت کوتاهی که مسوولیت سرپرستی این معاونت را بر عهده گرفته‌ام، با همکاری دوستان در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانستیم از نظر رفاهی نیز برای همکاران اقدام‌های خوبی را انجام دهیم. همچنین با مسوولان و کارشناسان مربوطه از کتابفروشی‌ها و چاپخانه‌های مختلف با هدف تعامل نزدیک و حل مشکلات صنعت نشر و چاپ بازدید کردیم.

وی بیان کرد: تغییراتی که در بخش معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ می‌دهد به معنای ضعف مدیران قبلی نیست. مدیران جدید باید با فکر، قوت و خلاقیت بیشتری به فعالیت بپردازند.

اسماعیلی با بیان این‌که فعالیت‌هایی که تاکنون در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ انجام شده‌اند، مرهون زحمات یوسف افراش است، اظهار کرد: امیدوارم احمد علمشاهی نیز با تشکیل جلسات این شورا در راستای پیشرفت صنعت چاپ بیش از پیش قدم بردارند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که باید همه تلاش کنند تا بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران با کیفیت بهتری برگزار شود، ادامه داد: سعی کردیم با کمک مسوولان مربوطه ساختار بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تغییر دهیم. برای این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه معاونت «علمی و فرهنگی»، «برنامه‌ریزی و اجرایی» و همچنین «امور نمایشگاهی» را در نظر گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: احمد علمشاهی منشا خدمات بسیار خوبی در حوزه دانشگاهی و مدیریتی‌ هستند. امیدوارم با نشاط و پشتکار بیشتر فعالیت‌های دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را استمرار بخشد تا روز به روز شاهد پیشرفت در صنعت چاپ باشیم.

اسماعیلی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و جوایز مختلف مانند کتاب فصل حرکت بسیار خوبی است اما نباید تنها به برگزاری این مراسم و اهدای جوایز به نویسندگان برگزیده اکتفا کرد بلکه باید نشست‌هایی با حضور این نویسندگان با هدف استفاده از توانایی‌های آن‌ها در حوزه‌های مختلف برپا شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش به آموزش در صنعت چاپ تاکید کرد و گفت: صرف هزینه در بخش آموزش صنعت چاپ نوعی سرمایه‌گذاری کلان محسوب می‌شود.

داریوش رضوانی، مشاور اجرایی سابق معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل همکاری‌هایی که در این مدت با وی داشت، اظهار کرد: در این مدت با همکاری دوستان توانستیم در حد توان خود بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران را به نحو احسن برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از همایون امیرزاده که پذیرفت مسوولیت مشاور اجرایی سابق معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده بگیرد، تشکر می‌کنم و اگر کمکی از من در این حوزه بر بیاید هرگز دریغ نخواهم کرد. امیدوارم کارها به سرعت انجام شوند و از همگی شما طلب حلالیت و بخشش دارم.

یوسف افراش، مدیرکل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سخنران بعدی این مراسم بود. وی ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول از علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل پیگیری‌های مستمر وی برای حل مسایل صنعت چاپ تشکر کرد و گفت: پیش از ورود به حوزه اداری توفیق داشتم تا به عنوان معلم قرآن کار تعلیم و تعلم قرآن کریم را انجام دهم. بعد از بازنشستگی از حوزه اداری نیز تصمیم دارم به عنوان معلم قرآن فعالیت کنم.

مدیر کل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای احمد علمشاهی نیز آرزوی توفیق و سعادت روزافزون دارم و امیدوارم با کمک تشکل‌های صنفی صنعت چاپ موفق همواره موفق باشد.

وی افزود: امیدوارم در حوزه صنعت چاپ به سمت ایجاد تعامل روز افزون با روسای تشکل‌های صنفی و صاحبنظران صنعت چاپ با هدف حل مشکلات صنعت چاپ پیش رویم.

در ادامه این مراسم همایون امیرزاده، مدیر کل جدید دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امیدوارم بتوانم با همکاری جامعه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف خود را به خوبی و در راستای تعامل و پیشرفت روزافزون صنعت چاپ انجام دهم. 

وی افزود: با همکاری کارشناسان صنعت چاپ تلاش خواهیم کرد تا وظیفه ساختارسازی در قالب شوراهای مشورتی با هدف ایجاد ارتباط موثر و گسترده‌تر تشکل‌ها، شخصیت‌ها و انجمن‌های صنعت چاپ کشور را به نحو احسن انجام دهیم. همچنین در راستای تقویت تکریم ارباب‌رجوع نیز حرکت خواهیم کرد.

امیرزاده عنوان کرد: ساماندهی نیروی انسانی در حوزه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استمرار داشتن جلسات کارگروه کاغذ و بررسی مشکلات کاغذ با هدف ارایه راه حل، تشکیل اتاق فکر و همچنین تعامل بیشتر با اصحاب رسانه از دیگر فعالیت‌های پیش روی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهند بود.

همچنین در این مراسم علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی و عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ سخنرانی کرد. وی از زحمات یوسف افراش، مدیر کل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد و گفت: از احمد علمشاهی تقاضا می کنم تا موضوع‌های صنعت چاپ را با هدف رفع مشکلات این صنعت به صورت جدی‌تر پیگیری کند.

احمد علمشاهی، مدیر کل جدید دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: امیدوارم بتوانم با پذیرفتن این مسوولیت در راستای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران قدم بردارم.

وی افزود: کشور ما پا به دویست سالگی ورود صنعت چاپ گذاشته است اما متاسفانه هنوز نتوانسته جایگاه و اهمیت این صنعت را در توسعه همه جانبه کشور تبیین کند. در مدتی که مسوولیت مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده خواهم داشت می‌کوشم جایگاه اصلی صنعت چاپ را با استفاده از ظرفیت‌های موجود تبیین کنم.

علمشاهی با بیان این‌که مدیریت ستاد بدون هماهنگی صنف امکان ندارد، گفت: ارتباط با مجموعه اصناف یکی از برنامه‌های جدی من خواهد بود. بنابراین، از همه رسانه‌ها خواهش می‌کنم در راستای ارتقای صنعت چاپ با ما یاری کنند.

مدیر کل جدید دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امیدوارم با همکاری کارشناسان و صاحبنظران صنعت چاپ بحث آموزش در حوزه صنعت چاپ را بیش از گذشته پیگیری کنیم تا زمینه‌های پیوند صنعت چاپ با دانشگاه را فراهم کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که تولید علم موثر نخواهد شد مگر از طریق تولید کتاب و تولید کتاب نیز صورت نمی‌گیرد جز از طریق صنعت چاپ، گفت: امیدوارم با همیاری همکاران در دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم جایگاه صنعت چاپ ایران را به‌گونه‌ای که در خور و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است، ارتقا دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط