یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
محمدمهدی انصاری سردبیر خبرگزاری کتاب شد

مراسم تودیع علی آقاغفار و معارفه محمدمهدی انصاری با حضور سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد. در این جلسه محمدمهدی انصاری به عنوان سردبیر خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و نشریه کتاب هفته منصوب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مراسم ساعت 15 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب با حضور علی اسماعیلی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم محمدمهدی انصاری به عنوان سردبیر جدید خبرگزاری کتاب ایران و هفته نامه کتاب هفته معرفی شد.

محمدمهدی انصاری، مدیر کل پژوهشی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌هاست.

علی آقاغفار سال 1336 در تهران متولد شد. وی دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی و از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان است و پیش از این سردبیر اجرایی مجله نهال انقلاب، جانشین مدیریت انتشارات نیروی مقاومت بسیج، معاون اجرایی انتشارات کل سپاه پاسداران، جانشین مرکز آموزش‌های تخصصی، سردبیر مجله خانوادگی آشنا، مدیر نقد نشریات سپاه، دبیر سرویس فرهنگی روزنامه ایران (ادب و هنر)، معاون نظارت تخصصی بر تبلیغات سپاه، دبیر سرویس اجتماعی روزنامه جوان، سردبیر ارشد مناطق شرق و جنوب و معاون تولید نشریات همشهری محله، مدیر نشر و تالیف دفتر سیاستگذاری و نظارت بر تبلیغات سپاه و داوری چند دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس و دیگر جشنواره‌های مرتبط با کتاب و نشریات را در سوابق کاری خود دارد.

از این نویسنده تاکنون نزدیک به 30 عنوان کتاب در حوزه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتشر شده که از میان آن‌ها می‌توان به «بلور غرور»، «در آغوش امواج»، «سر و شب‌های سرخ»، «قاب آبی» اشاره کرد. 

آقاغفار بیش از پنج سال مسوولیت سردبیری کتاب هفته و خبرگزاری کتاب ایران را بر عهده داشت.

محمد مهدی انصاری،سردبیر جدید خبرگزاری کتاب ایران و کتاب هفته متولد 1354 و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) است. وی اکنون مشغول نگارش پایان‌نامه دکتری علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی است. 
 
سردبیر جدید خبرگزاری کتاب ایران و کتاب هفته، علاوه بر فعالیت‌های مطبوعاتی از دهه 70 تاکنون، در حال حاضر مدیرمسئول فصلنامه علمی و ترویجی رسانه و مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ست.
وی پیش‌تر در صدا و سیما نیز به تولید برنامه‌های سیاسی و ویژه اشتغال داشته و در مسئولیت‌هایی چون مدیرکل ارزیابی برنامه‌ای و مدیرکل تحلیل و بررسی حوزه ریاست صدا و سیما فعالیت کرده است. انصاری از سال 1388، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منصوب شده است. 

تألیف و ترجمه بیش از 500 مقاله و یادداشت‌ سیاسی و بین‌الملل و تألیف 5 جلد کتاب در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای از جمله آثار قلمی وی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط