چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
آغاز برنامه‌ریزی اجرایی بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران

نمایندگان بخش اجرایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز (13 دی) در دفتر علی اسماعیلی، رییس این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گردهم جمع شدند. در این جلسه مقرر شد تا از امروز برنامه‌ریزی اجرایی بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شود.-

محمد عظیمی، عضو شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در جلسه مذکور چارت تشکیلاتی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مورد بحث قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا این دوره از نمایشگاه، چند معاونت داشته باشد و واحدهای اجرایی یا کمیته‌ها با هدف تسهیل روند اجرایی برنامه‌ها، زیرمجموعه این معاونت‌ها قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که تا اواخر دی ماه سایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران آماده ثبت‌نام از ناشران خواهد شد، ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا اعضای شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مقررات و آیین‌نامه‌های این دوره از نمایشگاه را تدوین کنند تا بر اساس آن‌ها ثبت‌نام ناشران آغاز شود.

عضو شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: می‌کوشیم تا در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران همزمان با عرضه آثار مکتوب، به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری اقدام و غرفه‌هایی را با این هدف راه‌اندازی کنیم. آشنایی با سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و بیداری اسلامی و همچنین برپایی نشست‌ها و همایش‌های مختلف از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شوند.

عظیمی با بیان این‌که میان دست‌اندرکاران بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هماهنگی و همدلی بسیار خوبی وجود دارد، گفت: سعی می‌کنیم تا با درک صحیح و منطقی ابعاد مختلف، نمایشگاه خوبی را برگزار کنیم. نواقص و ضعف‌های دوره‌های قبلی نمایشگاه‌های کتاب تهران شناسایی شده‌اند. بنابراین متناسب با شرایط فعلی، برنامه‌هایی را طراحی خواهیم کرد تا تمام معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوعی مشارکت جدی و فعال در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران داشته باشند.

وی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران سال آینده، بیشتر از آن‌که یک فروشگاه باشد، یک نمایشگاه است. زمینه‌هایی را فراهم خواهیم کرد تا تازه‌های نشر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرند و سپس با راهنمایی و مشاوره راهنمایانی که در نمایشگاه حضور خواهند داشت، به سمت غرفه‌های مورد نظر خود هدایت شوند تا کتاب‌های خود را خریداری کنند.

عضو شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: هنوز درباره مسوولان اجرایی بخش‌های مختلف بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران در شورای سیاستگذاری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران تصمیمی اتخاذ و حکمی صادر نشده است.

عظیمی در پایان گفت: جلسه بعدی نمایندگان بخش اجرایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رییس این دوره از نمایشگاه، شنبه (16دی) برگزار خواهد شد. در این جلسه بر اساس چارت تشکیلاتی، وظایف معاونت‌ها، واحدها و کمیته‌ها را بر اساس چارت تشکیلاتی تشریح خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط