سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
برپايي جشنواره شعر فجر در 7 استان

رضا حمیدی، دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از برگزاری نخستین نشست کمیته علمی این جشنواره در یکشنبه هفته آینده و برگزاری جشنواره در هفت استان و چهار مکان ویژه خبر داد. به گفته حمیدی، مجموعه‌ای از آثار شاعران برگزیده این دوره همراه با آثار برگزیدگان دوره ششم در کتابی منتشر می‌شود.-

حمیدی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در حال حاضر اعضای کمیته علمی این دوره از جشنواره که همگی از برجستگان عرصه شعر هستند، مشخص شده است و اسامی آن‌ها در نخستین نشست کمیته علمی که یکشنبه (10 دی) برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست کمیته علمی به مباحثی درباره بحث داوری‌های جشنواره و زمان‌بندی‌های آن اختصاص دارد. تیم داوری نه به‌طورکلی اما متفاوت از دوره‌های پیشین است و داوران براساس بخش‌های مختلف جشنواره و نیازهای هر بخش انتخاب می‌شوند. داوری این دوره از جشنواره نیز همانند سال‌ گذشته در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی انجام می‌شود.

دبیر این دوره از جشنواره شعر فجر تاکید کرد: امسال در جشنواره شاهد ارتقاي برنامه‌ها از نظر کمی و کیفی خواهیم بود؛ چراکه این دوره در حقیقت خوان هفتم از جشنواره است و باید پایه و اساس مناسبی برای جشنواره در دوره‌های بعدی باشد، تا شاهد رشد جشنواره و حرکت رو به‌ جلوی آن باشیم. 

وي افزود: اغلب برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای جشنواره، برنامه‌هایی علمی هستند که متعاقبا جزئیات آن‌ها اعلام می‌شود، اما برهمین اساس تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با این برنامه‌ها در جلسه‌های کمیته علمی اتخاذ می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

حمیدی از اعلام آمادگی بیشتر استان‌ها برای برگزاری بخش استانی هفتمین جشنواره شعر فجر خبر داد و گفت: در حال حاضر این استان‌ها و شرایط آن‌ها در دست بررسی است. امسال جشنواره در هفت استان برگزار می‌‌شود و دیگر استان‌ها براساس شرایط فرهنگی، اقلیمی و زبانی در زیر مجموعه هر یک از این استان‌ها قرار می‌گیرند. سال گذشته جشنواره در 9 استان یا منطقه استانی برگزار شده بود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این هفت منطقه برنامه دیگری در نظر گرفته شده و جشنواره در چهار مکان ویژه به جز تهران نیز برگزار می‌شود. این چهار مکان ویژه و شرایط آن‌ها نیز در آینده اعلام خواهد شد، اما به‌طور کلی مکان‌هایی هستند که می‌خواهیم شعر در آن‌جا هم ارایه شود.

دبیر هفتمین جشنواره شعر فجر در پایان از انتشار کتاب جشنواره خبر داد و گفت: آثار برگزیده دوره پیش و این دوره به صورت مشترک در قالب کتابی، پس از پایان جشنواره منتشر می‌شود، البته این احتمال وجود دارد که در صورت به پایان رسیدن سریع‌تر داوری‌ها و مشخص شدن آثار و شاعران برگزیده جشنواره هفتم، این کتاب در مراسم اختتامیه جشنواره شعر فجر توزیع شود.

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر بهمن امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط