پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
امام حسین(ع) بیشتر از آب،تشنه لبیک بود

مولف کتاب «رد‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» با بیان این‌که امام حسین(ع) بیشتر از آن که تشنه آب باشد، تشنه لبیک بود،گفت: در این اثر کوشیده‌ام به بیان آموزه‌های رفتاری و شخصیت امام حسین(ع) بپردازم._

مهدی محدثی در آستانه اربعین قیام عاشورا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پیش از این در منبرها و حتی فیلم‌های ساخته شده درباره امام حسین(ع) و ناجوانمردی‌هایی که در حق ایشان شد، سخن به میان آمده است اما کمتر به بیان آموزه‌های اخلاقی این امام بزرگوار توجه می‌شود.

وی درباره شیوه نگارش کتاب «رد‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» گفت: این نوشتار را با قلم و شیوه نگارشی متفاوت درباره زندگی امام حسین‌(ع) از کودکی تا شهادت برای مخاطبان ویژه‌اش یعنی نوجوان به رشته تحریر درآورده‌ام.

نویسنده کتاب «حیات نیکان» ادامه داد: محتوای این اثر حاصل مطالعه و بررسی 40 منبع از منابع معتبر شیعه و سنی است. در مقدمه کتاب «رد‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» آورده‌ام که در این اثر کمتر به شهادت این بزرگوار پرداخته شده، زیرا همه درباره چکونگی به شهادت رسیدن امام حسین(ع) مطالب زیادی شنیده‌ایم، در حالی که برخی از آموزه‌های ایشان مغفول مانده است.

وی گفت: نخستین چاپ کتاب «رد‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» سال 1388 از سوی موسسه بوستان کتاب استان منتشر شد و در همان سال به چاپ ششم هم رسید که این استقبال، گویای تشنه بودن نوجوانان نسبت به آموزه‌های رفتاری سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان این‌که این نوشتار در قالب قصه در دو بخش «از کودکی تا امامت امام حسین(ع)» و «از زمان امامت تا شهادت ایشان» نوشته شده است، درباره هدفش از نوشتن این کتاب عنوان کرد: هدف اصلی از نگارش این کتاب، قدم برداشتن در مسیر آرمان‌های امام حسین(ع) بود. ضمن این‌که اغلب متون این حوزه را برای نوجوانان و کودکان ثقیل یافتم، آثاری که از بیان امروزی برخوردار نبودند، بنابراین به نگارش این کتاب پرداختم. 

محدثی درباره نقاط قوت و ضعف کتاب «رد‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» اظهار کرد: در اغلب متون نوشته شده درباره امام سوم شیعیان کمتر به شیوه زندگی اباعبدالله(ع) و نحوه برخورد ایشان با مسایل گوناگون اجتماع پرداخته شده است، در حالی که پرداختن به این موضوعات، از نقاط قوت کتاب «رده‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» محسوب می‌شود. البته اگر دوباره این نوشتار را به رشته تحریر درآورم، در لابه‌لای مطالب‌ آن درباره حوادث عاشورا نیز خواهم نوشت،‌ زیرا موجود نبودن مطالبی درباره واقعه عاشورا، نقطه ضعف کتاب «رده‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» به شمار آید.

وی افزود: سعی کردم کتاب «رد‌پای خورشید، از ولادت تا شهادت» را از زاویه سوم شخص یا حضور خودم به عنوان راوی به رشته تحریر درآورم. به همین دلیل در این اثر، نتیجه‌گیری مستقیم وجود ندارد و خواننده پس از مطالعه کتاب، پیام‌هایی درباره شیوه زندگی، شخصیت و رفتار امام حسین(ع) خواهد یافت.

محدثی بیان کرد: اکنون مشغول نگارش کتابی با موضوع «شیوه داستان‌نویسی برای کودکان و نوجوانان» هستم و هنوز برای آن نامی انتخاب نکرده‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها