دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
راز موفقیت در جذب اعضای شبکه اینترنتی کتابخوانان حرفه‌ای

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی از علت موفقیت این استان در بخش جذب اعضای شبکه اینترنتی کتابخوانان حرفه‌ای سخن گفت._

سمیه رحمان‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری در بخش جذب اعضای شبکه اینترنتی کتابخوانان حرفه‌ای گفت: شرط موفقیت این شبکه اینترنتی معرفی، تبلیغ و استفاده موثر از شبکه مجازی است.

رحمان‌پور با اشاره به راه‌اندازی شبکه اینترنتی کتابخوانان حرفه‌ای از چهارم مرداد ماه سال 1390 عنوان کرد: نخستین شبکه اینترنتی نهضت کتاب در ایران به طور همزمان فعالیت خویش را با نشانی اینترنتی www.booki.ir در همه استان‌ها آغاز کرد.

وی درباره شبکه اینترنتی کتابخوانان حرفه‌ای کشور اظهار کرد: این شبکه دارای بخش‌های مسابقه‌های کتابخوانی، نقد ویژه کتاب، کتاب‌های برگزیده هفته و بخش گروه‌های عضو شبکه و همچنین بخش پرسش و پاسخ کتاب‌های معرفی‌شده است. شبکه اینترنتی کتابخوانان حرفه‌ای استان آذربایجان غربی با شش هزار و 523 نفر عضو، توانست رتبه سوم کشوری را بعد از مازنداران و کرمان در حوزه جذب اعضا به دست آورد.

رحمان‌پور با اشاره به بهره‌برداری کاربران حرفه‌ای و مخاطبان عمومی از این شبکه گفت: کتابخانه‌ها، نویسندگان، ناشران، کاربران علاقه‌مند به کتاب و منتقدان می‌توانند از این سایت استفاده کنند. 

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی با بیان این‌‌که حدود 90 هزار نفر در سراسر کشور عضو شبکه اینترنتی کتابخوانان حرفه‌ای‌اند اظهار کرد: بیش از 400 هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف در این شبکه وجود دارد که با استفاده از فضای مجازی موفق شدیم از طریق معرفی این شبکه در رسانه استانی، لینک کردن این شبکه در سایت‌های دانشگاهی و پربازدید و  همچنین چاپ تراکت در شهر، این شبکه را در فضای مجازی معرفی و اعضای بیشتری را جذب آن کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط