یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
انتشار پژوهشی ادبی در حوزه عاشورا

کامران شرفشاهی، شاعر، نویسنده و مدیر نشر تجلی‌مهر، از انتشار کتابی با عنوان «به رنگ ارغوان» پژوهشی ادبی در زمینه عاشورا نوشته فهیمه موسوی تا پایان محرم و صفر خبر داد. به قلم شرفشاهی نیز پژوهشی با نام «تجلی حضرت زینب (س) در شعر عاشورایی» مراحل انتشار را سپری می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات تجلی‌مهر علاوه بر چاپ دو مجموعه شعر عاشورایی در سال 91 دو کتاب پژوهشی نیز در این زمینه در دست انتشار دارد. قرار است این آثار تا پایان ماه محرم یا صفر منتشر و راهی بازار کتاب شوند.

شرفشاهی، مدیر نشر تجلی‌مهر درباره مجموعه شعرهای منتشر شده عاشورایی به «ایبنا» گفت: مجموعه شعر «نیزه بر پلک پروانه‌ها» سروده عبدالعظیم صاعدی در سه دفتر است که با یادداشتی از شاعر  و با عنوان «اعماقی دیگر» درباره واقعه عاشورا همراه شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه در سه دفتر به ترتیب شعرهای نو، مثنوی‌ها و دوبیتی‌ها را شامل می‌شود. به‌طور کلی در این مجموعه 91 قطعه شعر در این سه قالب آمده است. در دفتر نخست 74 شعر نو، در دفتر دوم چهار مثنوی و در دفتر سوم 13 دوبیتی دیده می‌شود.

مدیر نشر تجلی‌مهر درباره دیگر مجموعه شعر عاشورایی منتشر شده از سوی این انتشارات در سال 91 اظهار کرد: مجموعه شعر «گریه کن ای ابر...» در قالب‌های دوبیتی و مثنوی دربرگیرنده سروده‌های رضا عبداللهی است. به‌طور کلی پنج مثنوی و 48 دوبیتی در این کتاب آمده است.

وی افزود: هر دو این آثار بهار امسال راهی بازار کتاب شده‌اند.

شرفشاهی در ادامه از انتشار کتابی با عنوان «به رنگ ارغوان» خبر داد و گفت: این کتاب نوشته فهیمه موسوی و پژوهشی ادبی در حوزه عاشورا و سیر و سلوک عاشورایی است که مراحل چاپ را طی می‌کند. امیدوارم این اثر تا پایان محرم یا صفر راهی بازار کتاب شود.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین اثر دیگری با عنوان «تجلی حضرت زینب (س) در شعر عاشورایی» نیز مراحل چاپ و نشر را طی می‌کند و امیدوارم این اثر نیز در ماه محرم منتشر شود. پژوهش و تدوین این کتاب برعهده خودم بوده است.

این نویسنده در پایان یادآور شد: در این کتاب شخصیت حضرت زینب (س) را در شعر فارسی از دیرباز تاکنون از جنبه‌های مختلف بررسی کرده‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط